مسئولان فقط در روز جهانی معلولان به فکر آنها هستند

کدخبر: 2290955

رئیس هیات مدیره کانون ناشنوایان ایران ضمن گلایه از توجه مسئولان به معلولان گفت: متاسفانه مسئولان فقط در روز جهانی معلولان از آنها دعوت می‌کنند تا در مراسمی حاضر شوند و پس از آنها برای یکسال دیگر فراموش می‌شوند.

- اخبار اجتماعی -

مهدی قبادی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: روز جهانی معلولان به هیچ وجه تبریک ندارد چون که ما ایرانیان یاد گرفتیم یک هفته مانده به مراسم یادشان می افتد که معلولی وجود دارد و اعلام می کنند که ما در روز جهانی معلولان چنین برنامه ای داریم و در ادامه چند خبرنگار از رسانه های مختلف و مسئول در آن برنامه پیداشان می شود و این کاردرستی نیست.

وی تصریح کرد: یک سال وقتی برنامه و مراسمی می خواهد برگزار شود همه با دل پره به مراسم می آیند و همه در انتظار این هستند که یک چیز خوب و امیدوار کننده بشنوند ولی متاسفانه هیچ نتیجه ای از جلسه گرفته نمی شود و معلولان پس از مراسم به خانه هایشان می روند و فراموش می شوند تا سال آینده و یک مراسم دیگر.

قبادی افزود: مسئولان دنبال رزومه خودشان هستند و وقتی مراسم شروع می شود با معلولان ولیچری و سایر معلولان عکس می گیرند و این عکس ها را در پروتابل کاری خودشان می گذارند و ادعا می کنند که برای معلولان خدمات ویژه داده ایم.

رئیس هیات مدیره کانون ناشنوایان ایران ادامه داد: من شخصا از مسئولان درخواست می کنم که دستور بدهند که حداقل هر 3 ماه جلسه ای با حضور معلولان برگزار شود و آنها مشکلات را اعلام کنند تا مسئولان درد معلولان را بیشتر متوجه شوند.

وی اضافه کرد: از رئیس جمهور درخواست داریم که مناسب سازی معابر برای معلولان را مورد توجه قرار دهند و از مسئولان مربوطه در این بخش پیگیری کنند و حداقل بوستان ها و پارک ها برای ورود معلولان مناسب سازی شود.

اجرای فاز اول قانون حمایت از حقوق معلولان در سال 98

افزایش اعتبارات بهزیستی در سال 98 / حمایت از معلولان با شرایط ویژه

ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به مناطق، سازمان ها شهرداری تهران

قبادی گفت: شهرداری ها نیز در خصوص مناسب سازی معابر نیز به پیمانکاران آموزش لازم را ارائه کنند چرا که برخی از پیمانکاران به صورت سلیقه ای کار می کنند.

رئیس هیات مدیره کانون ناشنوایان ایران افزود: اتوبوس های بی آرتی، مترو و ... برای ناشنوایان مناسب نیست و حداقل در ایستگاه ها مترو به صورت زیرنویس در خصوص ایستگاه ها اطلاع رسانی شود.

وی بیان کرد: فقط پارک شهر آنهم به دلیل اینکه روبه روی شهرداری مرکز واقع شده است برای نابینایان و معلولان جسمی- حرکتی مناسب سازی شده است ولی سایر پارک ها مناسب سازی شده نیستند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: