نقوی حسینی:

تصویب CFT صددرصد خلاف قانون است

کدخبر: 2291029

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: تصویب CFT صددرصد خلاف اصل ۱۵۳ قانون اساسی و زمینه ساز برای سلطه بیگانگان بر کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در تشریح جلسه امروز فراکسیون متبوعش، گفت: در این جلسه لایحه کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم ( CFT ) بحث و بررسی شد و نظرات، ایرادات و ابهامات شورای نگهبان و همچنین نظرات هیئت عالی نظارت مجمع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب که در این جلسه،تعدادی از اعضای فراکسیون به تشریح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند، اظهارداشت: آقایان حاجی بابایی، دهقان، ادیانی، سالک، کریمی قدوسی، کوهکن، شکری، جعفرپور و نقوی حسینی پیرامون بحث، اظهارنظر کردند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی تأکید کرد: از آنجایی که شورای نگهبان عضویت در کنوانسیون را در صورت عدم اصلاح ایرادات برخلاف منافع ملی و شرع دانسته و مجمع تشخیص نیز در شرایط فعلی آن را برخلاف منافع ملی می داند، وظیفه شرعی و قانونی مجلس حساس است، از این رو باید فراکسیون نمایندگان ولایی به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل کنند و اجازه ندهند که چنین لایحه ای تصویب شود.

نقوی حسینی به تبیین ایرادات وارده به لایحه مذکور پرداخت و اضافه کرد: مهمترین ایرادات مطرح شده در ارتباط با بررسی کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، تشکیل هیئت چهارجانبه است؛ این هیات برخلاف آیین نامه مجلس و خلاف اصل ۸۵ قانون اساسی است.

وی افزود: ورود کمیسیون به مواردی که مورد ایراد شورای نگهبان نبود مثل تبصر، ماده واحد خلاف آیین نامه است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی تاکید کرد: ذیل ایرادات شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع آمده است که این کنوانسیون خلاف امنیت ملی و سیاست خارجی است و چون کمیسیون هم به این نتیجه رسیده است که ایرادات وارده به این کنوانسیون قابل اصلاح نیست، به همین جهت تصویب آن صددرصد خلاف اصل ۱۵۳ قانون اساسی و زمینه سازی برای سلطه بیگانگان بر کشور است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: