دوازدهمین سالگرد شهدای اصحاب رسانه برگزار شد

کدخبر: 2291518

سیزدهمین سالگرد شهدای اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی در قطعه ۵۰ بهشت زهرا با حضور خانواده معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ،پانزدهم آذرماه سالگرد شهدای اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

سیزدهمین مراسم سالگرد این شهدای گرانقدر ساعتی پیش در مزار این شهدا برپا شد.

خال مدیر عامل بهشت زهرا در این مراسم اظهار کرد: 13 سال پیش در چنین روزهایی بهترین دوستان و یاران خود را در این مکان مقدس به دل خاک سپردیم.

وی افزود: بالاترین ویژگی خبرنگار عشق است، نام بلند خبرنگار با نام بلند عشق عجین است کسانی که در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از جان خود گذشته و اخبار و اطلاعات را منعکس کردند، کسانی هستند که به جز عشق دنبال چیز دیگری نبودند و 13سال پیش عده ای دیگر از این افراد با عشق در مانور ارتش جان بر کف گذاشته و شهید شدند.

خال ادامه داد: طبق آیه قرآن کریم شهدا زنده هستند و بر اعمال ما نظارت دارند؛چندی پیش شاتودی خبرنگار روسی به قطعه 50 شهدای اصحاب رسانه آمد و پس از بازگشت به روسیه در گزارش خود نوشت، قدرت شهیدان ایران قوی ترین بمب هسته ای است.

وی افزود: در چنین روزی ما هم دور هم جمع شدیم تا بگوییم امنیت امروز مدیون زحمات این عزیزان است. خوشحالم که خبرنگار هستم و هر ساله مراسم سالگرد شهدای اصحاب رسانه را با همکاری صدا و سیما، بنیاد شهید و ارتش برگزار می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور:هدف اسلام از جنگ احیای حق است

حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور رئیس اداره عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود اظهار کرد: دو نکته کلیدی قرآن کریم هجرت و جهاد است، اولیای خدا کسانی هستند که برای احیای کلام الله قدم برداشته اند و دین اسلام به عنوان کامل ترین دین به این دو اصل توجه جدی دارد.

وی افزود: اسلام هیچگاه جنگ را برای فتح سرزمین و یا توسعه قدرت نخواسته و نمی خواهد، هدف اسلام از جنگ احیای حق و از بین بردن باطل است و اسلام دینی صلح طلب است.

رئیس اداره عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این شهدا برای ترویج آرمان های اسلامی و انقلابی جهاد کردند، قرآن کریم می گوید ما برای نجات مظلومان عالم قدم بر می داریم و خداوند تعالی بارها تاکید کرده است، رسول خود را برای هدایت مردم به دین حق فرستادیم. رسول ما آمد تا دین اسلام را در عالم ترویج دهد و این دین حاکم شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با بهره از آیات و روایات و اشارات حضرت حجت علیه السلام مقدمه جهاد جهانی حضرت مهدی را فراهم کرده است. شهدای انقلاب اسلامی شهدایی هستند که از غافله کربلا جا مانده بودند و با تلاش خود و نثار خونشان به این غافله پیوسته و تلاش کرده اند که روزی صالحان وارث زمین شوند.

حجت الاسلام و المسلمین صنعتی پور تاکید کرد: صرف اینکه انسان خبرنگار باشد خیلی فضیلت ندارد، فضیلت این است که قلم و تصویر، منعکس کننده حقیقت و اسلام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی نماینده رسانه ملی درباره جایگاه شهدا اظهار کرد: سخن از شهادت و شهید گفتن جز با تکیه به قرآن کریم امکان پذیر نیست باید مقام و شأن شهید را از قرآن شنید که سخن وحی است، در سوره موج در آیه دوم سخنی از پروردگار است که جایگاه و مرتبه شهیدان را از زاویه دیگر برای ما ترسیم می کند.

وی افزود: قرآن می فرماید خداوند شما خدایی است که مرگ و زندگی را آفرید تا شما را مورد آزمایش قرار دهد و این یعنی نظام آفرینش برای انسان ها یک نظام رقابتی و کنکوری است رقابت در جایی معنی پیدا می کند که هدف مشترک باشد هدف انسان ها هم مشترک است. انسان ها از خداوند خلق شده اند و به سوی خدا باز می گردند.

وی ادامه داد: در این میدان عده ای هستند که گوی سبقت را از دیگران می گیرند و در واقع آنها انتخاب شده هستند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ضمن اشاره به پاداشی که شهیدان نزد خداوند دارند، بیان کرد: برخی امتیازات به شهیدان داده شده است که شهیدان در قیامت شفاعت می کنند و یکی دیگر از ویژگی های شهید منتقم بودن خون اوست برای مثال سالها پس از شهادت شهیدان کربلا،محل و شهادت آنان محجور بود اما خون شهدا نگذاشت که برای همیشه محجور بمانند و همچون لاله از دل خاک سربرآوردند.

این مراسم با حضور خانواده معزز شهدا برگزار شد و در نهایت شاخه گل های به آنان اهدا شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: