ملکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت شقه گوسفندی به ۶۹ هزار تومان رسید

کدخبر: 2291535

یک مقام مسئول گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان به مغازه دار و ۶۸ تا ۶۹ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان به مغازه دار و ۶۸ تا ۶۹ هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

وی قاچاق دام از مرزهای کشور را دلیل اصلی افزایش لحظه ای قیمت گوشت در بازار اعلام کرد و افزود: اگرچه مسئله کمبود دام ناشی از قاچاق را به مسئولان ذی ربط اطلاع رسانی کردیم، اما تاکنون برخورد جدی با این موضوع صورت نگرفته است و با ادامه این روند نمی توان پیش بینی خاصی راجع به وضعیت قیمت در بازار داشت.

بیشتر بخوانید: قیمت گوشت در ایران یک چهارم بازار های جهانی است/نرخ هر کیلو گوساله زنده ۲۲ هزار تومان

ملکی قیمت هر کیلو دام زنده در میادین را ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: خروج غیر قانونی دام از مرزهای کشور و افزایش تقاضا در این برهه زمانی بر کمبود دام و افزایش قیمت دامن می زند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با توجه به آنکه افزایش نرخ نهاده های دامی بر قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد، از این رو دامدار چاره ای جز اعمال آن بر نرخ نهایی محصول ندارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه عرضه گوشت وارداتی در بازار محسوس نیست، تصریح کرد: بارندگی های اخیر در تاخیر واردات و عرضه گوشت به بازار داخل تاثیر بسزایی داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: