وزیر دارایی فرانسه: مالیات سوخت در سال ۲۰۱۹ افزایش نخواهد یافت

کدخبر: 2291568

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، روز پنج‌شنبه اعلام کرد دولت این کشور مالیات بر سوخت را در سال ۲۰۱۹ میلادی، فزایش نخواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه ، امروز (پنج شنبه) تائید کرد دولت این کشور در سال 2019 میلادی، مالیات سوخت را افزایش نخواهد داد.

وزیر دارایی فرانسه در پیامی توئیتری نوشت: در سال 2019 هیچگونه افزایش جدیدی در مالیات سوخت صورت نخواهد گرفت. این یک اقدام مهم برای مصالحه است که از سوی رئیس جمهور و دولت صورت گرفت. این اقدام به همگان این امکان را می دهد که در مناظره ای به منظور یافتن راهکاری ( برای اعتراضات اخیر) شرکت کنند.

نخست وزیر فرانسه روز گذشته اعلام کرد طرح افزایش مالیات بر سوخت از دستور کار دولت به طور کامل خارج شده است و این طرح اجرایی نخواهد شد. ادوار فیلیپ سه شنبه هفته جاری در جریان یک کنفرانس خبری از تعلیق ۶ ماهه این طرح به دلیل گسترش اعتراضات سراسری خبر داده بود. نخست وزیر فرانسه همچنین پیشنهاد برگزاری مناظره ملی درباره تغییرات احتمالی در سیستم مالیاتی را مطرح کرد.

اواخر سال 2017 میلادی، دولت فرانسه تصمیم خود برای افزایش مالیات مستقیم بر سوخت را مورد تصویب قرار داد. قیمت های سوخت در فرانسه از ابتدای سال میلادی جاری 23 درصد افزایش یافت. اعتراضات به سیاست های اقتصادی مکرون از 26 آبان ماه آغاز شده است و تاکنون 400 معترض بازداشت و صدها تن نیز مجروح شده اند. رسانه ها از کشته شدن 4 معترض در ناآرامی های فرانسه خبر می دهند.

مردم فرانسه حدود سه هفته است در اعتراض به سیاست های اقتصادی امانوئل مکرون ، رئیس جمهور این کشور و بالا رفتن هزینه های زندگی به خیابان ها آمده اند و با پلیس ضد شورش درگیر شده اند. تظاهرکنندگان ساختمان ها، خودرو ها و درخت های کریسمس را به آتش می کشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: