عبداللطیف الزیانی:

ایران یک کشور همسایه مهم است/ خواهان روابط سازنده هستیم

کدخبر: 2291817

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با اعلام اینکه ایران یک کشور همسایه مهم است از بررسی موضوع ایران در نشست روز یکشنبه این شورا در ریاض خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن اعلام کرد که ایران یکی از موضوعات مورد بحث در نشست روز یکشنبه این شورا در ریاض خواهد بود.

وی ایران را یک کشور همسایه مهم خواند و در عین حال مدعی شد: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهان برقراری روابط و همکاری سازنده با ایران هستند اما متاسفانه این کشور در امور کشورهای عضو شورا دخالت می کند و به حمایت از گروه های تروریستی و شبه نظامیان برای برهم زدن امنیت و ثبات منطقه ادامه می دهد. من معتقدم که نظام ایران اکنون راهی جز تجدید نظر در سیاست های خود و پایبندی به قانون بین المللی ندارد.

گفتنی است شورای همکاری خلیج فارس قرار است روز یکشنبه در ریاض نشست برگزار کند و «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به طور رسمی از سوی عربستان برای شرکت در این نشست دعوت شده است.

الزیانی در بخش دیگر سخنان خود گفت: اعضای شورای همکاری خلیج فارس در نشست روز یکشنبه به موضوعاتی همچون یمن، سوریه، فلسطین و عراق خواهند پرداخت.

وی با اشاره به سفر «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق اظهار داشت که سفر دوره ای وی به شماری از کشورهای منطقه بیانگر تمایل بغداد برای تقویت روابط با برادران خود است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: