بانک مرکزی روسیه خواستار شد

قطع دسترسی بانک‌های روسیه به مسترکارت و ویزاکارت با تشدید تحریم‌های آمریکا

کدخبر: 2292243

کنگره آمریکا اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را بررسی می‌کند، بنابراین بانک مرکزی روسیه به بانک‌های ا ین کشور نسبت به مخاطرات جدی‌تر از سوی آمریکا هشدار داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، کنگره آمریکا در حال بررسی طرح اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه است و احتمالا مسکو از ماه ژانویه سال میلادی آینده شاهد تحریم‌های جدیدتری از سوی آمریکا خواهد بود.

بانک مرکزی روسیه به بانک‌های این کشور نسبت به اعمال محدودیت‌های بیشتر از سوی آمریکا هشدار داده است.

بانک مرکزی روسیه از مؤسسات بانکی خواسته است تا اقدامات لازم در جهت قطع دسترسی احتمالی آنها به شبکه‌های مسترکارت و ویزاکارت را انجام دهند.

در حال حاضر چندین بانک بزرگ روس به عنوان واسطه اتصال مشترکان به ویزاکارت و مسترکارت را تأمین می‌کنند. نام دو بانک بزرگ VTB و پرومسویازبنک در لیست تحریم‌های آمریکا موسوم به قانون کاتسا که چند ماه پیش از سوی کنگره تصویب شد وجود دارد.

قانون کاتسا به واشنگتن اجازه می‌دهد تا علیه شرکت‌ها و اشخاصی که دشمن آمریکا شناخته شده و یا با دولت‌هایی که دشمن آمریکا محسوب می‌شوند همکاری می‌کنند، تحریم اعمال کند.

بانک مرکزی روسیه به بانک‌های روس توصیه کرده است که به دنبال جایگزینی برای ویزاکارت و مسترکارت باشند و به دنبال بستن قراردادهایی برای ادامه ارائه خدمات مشابه به مشتریان بروند.

روسیه در برابر تحریم‌های احتمالی در قطع دسترسی ویزاکارت و مسترکارت پیش‌تر اقدام به ایجاد سیستم پرداخت ملی خود به نام میر کرده است.

سامانه پرداخت میر در سال 2015 در روسیه راه‌اندازی شد تا بتواند جایگزینی برای ویزاکارت و مسترکارت باشد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: