غرش موشک بالستیک یمن در آسمان جنوب عربستان

کدخبر: 2292580

یمن در پاسخ به ادامه حملات ائتلاف سعودی-اماراتی در اوج گفت‌وگوهای صلح سوئد، یک فروند موشک «زلزال-۱» را به سمت محل استقرار شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در غرب پایگاه «السدیس» در جنوب عربستان شلیک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله که چند روزی حملات موشکی خود علیه ائتلاف سعودی را همزمان با آغاز گفت‌وگوهای صلح سوئد متوقف کرده‌ بود، یکشنبه‌شب یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف متجاوز شلیک کرد.

پایگاه خبری انصارالله گزارش داد، این موشک بالستیک به سمت پایگاه نظامی «السدیس» در نجران شلیک شد که در پی آن چندین نفر از شبه‌نظامیان مستقر در این پایگاه کشته و یا زخمی شدند.

حمله موشکی یکشنبه شب یمن ساعاتی پس از حملات هوایی ائتلاف سعودی به غرب و شمال یمن صورت گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی روز یکشنبه بیش از ۱۵ بار به مناطق مختلف یمن همزمان با حملات توپخانه‌ای و موشکی تجاوز کردند.

وی گفت که جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز یکشنبه (۱۸/۹/۹۷) بیش از ۱۵ بار به استان‌های صنعاء، صعده و الحدیده، همزمان با حملات موشکی و توپخانه‌ای یمن حمله کردند.

یحیی سریع در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» تاکید کرد که شبه‌نظامیان از بامداد یکشنبه به سمت منطقه «نهم» استان صنعاء و پایگاه‌های ما در التباب الاسود لشکر کشی کردند و همزمان یگان توپخانه‌ای و راکتی آنها به منظور پشتیبانی اقدام به شلیک کردند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن با وجود آغاز گفت‌گوهای صلح سوئد متوقف نشده است و آنطوری که پیداست توقفی در کار نیست. در حمله دیروز ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه‌ای در الحدیده واقع در غرب یمن، ۱۰ نفر از زنان و کودکان یمنی را کشته و یا زخمی شدند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: