سوزاندن درختان جنگل برای چرای دام

کدخبر: 2292685

سودجویان درختان جنگل‌های کت‌کلای آمل را با برش‌های عمیق روی تنه و یا روشن کردن آتش داخل تنه‌هایشان از بین می‌برند تا جنگل را برای تعلیف دام به مرتع تبدیل کنند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، از بین بردن درختان جنگل توسط متعرضان و سودجویان یکی مشکلات محیط زیست کشور است که مقابله با آن عزمی راسخ می طلبد: متعرضانی که درختان مجاور زمین هایشان را به کام مرگ می کشانند و آرام آرام ملکشان را تا قلب طبیعت گسترش می دهند و دامدارانی که کمر به نابودی درختان می بندند تا از جنگل، برای تعلیف دام هایشان مرتع بسازند.

تصاویری که در ادامه مشاهده می کنید درختان مرده جنگل های "کت کلا" در فیلبند آمل را به نمایش می گذارند که فعالان محیط زیست به ثبت رسانده اند: درختانی که از درون مرده اند اما جامه مرگ هنوز بر ظاهرشان ننشسته. درختانی که بناست تدریجا نابود شوند تا مرگشان طبیعی به نظر بیاید. این درخت ها را سودجویان یا با روشن کردن آتش داخل تنه و یا با ایجاد برش های عمیق رو تنه هایشان از حیات ساقط می کنند. همان گونه که در تصاویر مشاهده می شود درختان از داخل کاملا سوخته و به زغال تبدیل شده اند و قامت استوارشان در آینده ای نه چندان دور به فروش خواهد رسید.

بر اساس ماده 46، هر کس مبادرت به کت زدن یا روشن کردن آتش در تنه درخت جنگلی نماید به حبس تأدیبی از سه ماه تا یک سال و برای هر درخت که کت یا پی زده و یا در آن آتش روشن کرده باشد به پرداخت جریمه نقدی از یکصد ریال تا یک هزار ریال محکوم خواهد شد. همچنین، بر اساس ماده 47 این قانون، هرکس در جنگل عمداً آتش سوزی ایجاد کند به حبس مجرد از سه تا ده سال محکوم خواهد شد و در صورتی که مرتکب، مأمور جنگلبانی باشد به حداکثر مجازات مذکور محکوم می شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: