رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد

لزوم برطرف کردن موانع تولید داخل/ هیچ خط تولیدی نباید به دلیل مشکلات داخلی تعطیل شود

کدخبر: 2292710

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در شرایط تحریم باید موانع تولید داخل را برطرف کنیم، گفت: هیچ خط تولیدی نباید به دلیل پیچیدگی‌های ساختار اداری تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در برنامه سومین جلسه هم‌اندیشی معاونین و مدیران سازمان غذا و دارو اظهار داشت: به دلیل شرایط اقتصادی و دارا بودن همسایگانی که از مشکلات متعددی از جمله فقر و جنگ رنج می‌برند، ما باید به موضوع قاچاق نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: ستاد مبارزه با قاچاق در این زمینه فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهد و ما به عنوان اعضای این ستاد، در حوزه کالاهای سلامت‌محور با آنها همکاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در استان‌های مرزی موضوع قاچاق به صورت ملموس‌تری احساس می‌شود، توضیح داد:‌ ارتباطات مرزی از طریق گمرک در جریان است و نظارت‌هایی در این زمینه وجود دارد، اما باید اطمینان یابیم که این کالاها از کیفیت و اصالت لازم برخوردار هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو با اصلاح فرایندها و الکترونیکی کردن مسیرهای ردیابی کالا می‌تواند نظارت بهتری بر نحوه ورود کالاها به کشور داشته باشد که امیدواریم این سامانه‌ها روز به روز تقویت شوند.

اصغری با بیان اینکه همه دانشگاه‌ها در این زمینه فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند، گفت: برخی از مشکلات کنونی به دلیل جنگ اقتصادی و فشارهای تحریم از سوی آمریکا است که دراین دوران مبارزه با قاچاق اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، به دلیل اینکه کالاهای قاچاق از زنجیره وارد کشور نمی‌شوند و در زمینه عرضه و تقاضا مشکلاتی را در بازار به وجود می‌آورند که این از جمله عوارض جنگ اقتصادی است.

وی با بیان اینکه توسعه بازار سیاه و فعالیت‌های قاچاق و تقلب نیز به دلیل جنگ اقتصادی بروز می‌‌کند، توضیح داد: تمام تلاش ما بر این است که کالا از کانال‌های رسمی وارد کشور شود و پاسخگوی نیازهای بازار باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در حال حاضر مقامات آمریکایی اعلام کردند که در زمینه خرید کالاها و دارو تحریمی صورت نگرفته اما مشکلاتی در زمینه نقل و انتقال داروها وجود دارد که در این زمان انتظار است دولت با هوشیاری کامل، شکل آرایش جنگی بگیرد و فعالیت‌های نظارتی تشدید شود.

اصغری با اشاره به روش‌های مبارزه با قاچاق گفت: ما باید از راه‌های درست مبارزه با قاچاق کالا استفاده کنیم که تسهیل کردن راه برای تولید داخل از جمله این موارد است.

وی افزود: در این شرایط هیچ خط تولیدی نباید تعطیل شود و شرکت‌ها نباید به دلیل بروکراسی‌های اداری با مشکل مواجه شوند، ما هر چه کوتاهی کنیم، بستر را برای قاچاق فراهم کرده‌ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: نظارت، بازدیدها و همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق با نظارت بر انبارها، چرخه توزیع و داروخانه‌ها باعث خواهد شد که مردم در شرایط فعلی آسیب کمتری ببینند.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: انتظار می‌رود در این شرایط در کنار مردم باشیم و به عنوان سربازانی در زمینه کیفیت محصولات و مقابله با تقلب و قاچاق، وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: