سرمربی تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان:

افت دوچرخه‌سواری از جاکارتا استارت خورد/ برخی اعضای فدراسیون با باشگاه‌ها جنگیدند

کدخبر: 2292728

سرمربی تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان یزد گفت: استارت افت دوچرخه‌سواری ایران از بازی‌های آسیایی جاکارتا زده شد و اگر شرایط بهتر نشود سهمیه المپیک هم نخواهیم داشت.

سیدمصطفی رضایی در گفت‌ وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درمورد اینکه چرا تیم پیشگامان برای حضور در تورهای آسیایی ثبت‌نام انجام نداد، گفت: احتمال دارد در این فصل بیشتر روی بخش پیست که نفرات بومی خوبی داریم سرمایه‌گذاری کنیم و باشگاه هم نظرش هم همین است که از رکاب‌زنان خود استان یزد استفاده کنیم البته در بخش جاده هم می‌شود بدون ثبت‌نام هم شرکت کرد و مسابقه داد اما فعلا برنامه‌ای در این مورد نداریم.

* بالا رفتن نرخ ارز شرایط را برای باشگاه‌ها سخت کرده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا ثبت‌نام نکردن به خاطر مسائل مالی بود یا خیر، گفت: طبیعتا شرکت در تورهای آسیای هزینه‌های زیادی دارد و عملا با شرایط ارزی که وجود دارد نمی‌توان کاری انجام داد. در بخش پیست می‌توان با دو ورزشکار هم شرکت کرد اما در بخش جاده حتما باید تیم 10 نفره کامل برویم و هزینه‌ها بیشتر می‌شود. این شرایط واقعا برای باشگاه سخت است.

*سخت‌ترین روزهای ورزش را بعد از انقلاب سپری می‌کنیم

سرمربی تیم پیشگامان کویر یزد با اشاره به اینکه سخت‌ ترین روزهای ورزش پس از انقلاب همین روزها است، گفت: یک دوچرخه‌سوار باید حدود 130 تا 140 میلیون تومان پول دوچرخه بدهد و هزینه‌های اعزام و این مسائل بماند. در این سال‌ها که ورزش کردم و مربی بودم هیچ زمانی اینطور نبوده است. کلا شرایط خوبی برای ورزش ما نیست. دوچرخه‌سواری هم رابطه مستقیم با قیمت دلار دارد چون همه‌چیز باید از خارج وارد شود و در داخل نداریم.

* برخی افراد که قبلا در فدراسیون بودند با باشگاه‌ها جنگیدند

رضایی در مورد اینکه آیا با این شرایط می‌توانیم به کسب سهمیه المپیک امیدوار باشیم یا خیر، گفت: در حال حاضر فدراسیون روی بخش کوهستان سرمایه‌گذاری کرده و شاید در این ماده بتوانیم سهمیه بگیریم اما در پیست و جاده بعید است مگر اینکه باشگاه‌ها بتوانند کاری کنند.

وی ادامه داد: برخی‌ها که قبلا در فدراسیون بودن متاسفانه سنگ‌اندازی زیادی کردند و با باشگاه‌ها جنگیدند و اذیت‌شان کردند و الان دوچرخه‌سواری ایران چوبش را می‌خورد. در این بین ورزشکار بیشترین ضرر را می‌کند آنها قراردادی هم ندارند که بخواهند به آن چشم داشته باشند. شهرداری و پتروشیمی تبریز هم دیگر حضور ندارند و رکاب‌زنان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

*افت دوچرخه سواری ایران از بازی‌های آسیایی آغاز شد

سرمربی تیم پیشگامان در پایان عنوان کرد: استارت افت دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های آسیایی زده شد وقتی مسابقه‌ اردویی در کار نباشد طبیعتا دوچرخه‌سوار هم شرایط خوبی نخواهد داشت. با فقط تمرین به جایی نمی‌رسیم و ورزشکار بیشتر دلزده می‌شود. یک مسابقه به اندازه شاید یک ماه تمرین مداوم باشد. تیم‌های آسیایی و اروپایی اکثرا در مسابقات هستند و پیشرفتشان هم به خاطر همین است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: