۱۰ هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شده‌اند

کدخبر: 2292760

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در ۶ ماهه گذشته ۱۰ هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ و ۵۰ هزار معتاد در تبصره ۲ این ماده در مراکز پذیرش شده‌اند گفت: بیکاری یکی از مشکلات عدیده معتادان پس از فرآیند درمان است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، پرویز افشار در پایان پنجمین جلسه کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده 16 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه ها و سازمان های مختلف برگزار شد و در ادامه نیز مصوبات خوبی در این جلسه به تصویب رسید.

وی با اشاره به فعالیت مراکز ماده 16 در راستای قانون مبارزه با ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: فعالیت این ستاد بر اساس تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و در واقع ضابطین قضایی اقدام به جمع آوری افرادی که در حال مصرف مواد و یا خرده فروشی هستند می کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: این افراد پس از جمع آوری در خیابان ها توسط نیروی انتظامی به مراکز ماده 16 ارجاع داده می شوند که این مراکز به صورت اقامتی اقدامات لازم را در فرآیند درمان افراد انجام می دهند.

وی با تاکید بر اینکه افراد جمع آوری شده تنها با حکم قضایی جمع آوری می شوند گفت: طبق قانون این افراد 3 الی 6 ماه در این مراکز نگهداری می شوند. برای خروج این افراد نیز تمهیداتی پیش بینی شده است که در واقع این افراد بعد از فرآیند درمان در این مراکز به مراکز بازپروری و مراکز توانمندسازی معرفی می شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هم اکنون 18 مرکز ماده 16 با تولیت سازمان بهزیستی و دو مرکز با تولیت مقامات استانی اداره می شوند گفت: علاوه بر ارائه خدمات در مراکز ماده 16، خدماتی نیز بر اساس تبصره دو ماده 16 ارائه می شود.

وی با اشاره به ظرفیت مراکز ماده 16 در سطح کشور گفت: در 6 ماهه امسال ظرفیت خوبی پیش بینی شده است و 10 هزار نفر در مراکز ماده 16 و 50 هزار نفر در تبصره 2 ماده 16 پذیرش شده اند.

افشار با اشاره به اینکه یکی از مشکلات معتادان پس از فرآیند درمان، اشتغال آنهاست گفت: این موضوع باید از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود و امیدواریم این موضوع نیز مورد توجه قرار بگیرد.

بیمه درمان معتادان همچنان در ابهام

ایران دژ مبارزه با مواد مخدر و تروریسم است/5 میلیون معتاد در روسیه

مرگ دو معتاد کارتن خواب در نزدیکی مددسرای شهرداری تهران

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: