مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران:

اقدام مطالعاتی راه اندازی قطار حومه ای کرج-تهران در استانداری انجام شد

کدخبر: 2292762

مدیرکل دفتر فنی،امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران گفت: اقدام مطالعاتی راه اندازی قطار حومه ای کرج-تهران در استان تهران انجام شده و در حال حاضر پیگیری های بخش استان البرز باقی مانده است تا خط ریلی کرج به تهران افتتاح شود که با اجرای آن تا ۲۵ درصد از حجم تردد خودروهای شخصی در این مسیر کاسته خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاریی فارس، علی اکبر خراسانی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران گفت: مطالعات مهمی طی سال های گذشته تا کنون در خصوص آلودگی هوای تهران و دستیابی به راهکارهای کاهش آلودگی هوا انجام شده است.

وی افزود: حجم عبور و مرور خودروها در استان تهران به ویژه خودروهایی که روزانه وارد استان تهران می شوند در آلودگی هوا اثرگذار است و بر این اساس تصمیم راه اندازی قطار حومه ای در اطراف تهران گرفته شد.

خراسانی با اشاره به اینکه برای اجرای چهار خطه شدن قطار حومه ای اسلامشهر مشکلاتی بر سر راه وجود داشت که با همکاری شهرداری اسلامشهر،فرمانداری و راه آهن مرتفع شد تصریح کرد: اجرای طرح چهار خطه شدن قطار اسلامشهر(ریل باس) از مشکلات ترافیکی بهارستان،رباط کریم و پرند نیز کاسته می شود.

مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری تهران به طرح دو خطه شدن مسیر قرچک و ورامین و ایجاد تقاطع هایی برای ارتباط قرچک،ورامین و پیشوا به حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: این مسیر موجب می شود حجم زیادی از مسافران روزانه از این مسیر تردد کنند و از بار ترافیکی روزانه در منطقه کاسته می شود.

وی ادامه داد: برای مسیر خط آهن قدس،شهریار و ملارد نیز موافقت نامه ای با راه آهن و شرکت شهرهای جدید امضا، و نقشه های اولیه با مطالعات انجام شده، ارائه شده است و طی برنامه ریزی انجام شده با جلساتی که با شهرداران و شرکت مشاور خواهیم داشت امیدواریم مسیر خط آهن قدس، شهریار و ملارد تا پایان سال نهایی شود.

خراسانی به طرح ایجاد قطار حومه ای تهران تا کرج نیز اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از مسافران کرج و تهران از طریق مترو این خط جابجا می شوند اما راه اندازی مسیر قطار حومه ای می توان از بار مسافران این خط بکاهد. کار مطالعاتی و هماهنگی آن در استان تهران انجام شده است و در حال حاضر پیگیری های بخش استان البرز باقی مانده تا خط ریلی کرج به تهران افتتاح شود و به نظر می رسد با اجرای آن تا ۲۵ درصد از حجم تردد های خودرو شخصی در این مسیر کاسته شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: