کانادا سرمایه‌گذاری خود در اقتصاد قرقیزستان را ۲۵ برابر کاهش داد

کدخبر: 2292846

حجم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در قرقیزستان از کشورهای CIS در مقایسه با ژانویه- سپتامبر ۲۰۱۷، ۱.۴ برابر افزایش داشته، و حجم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از کشورهای خارج از بلوک مشترک المنافع در همین مدت به میزان ۱.۶ برابر کاهش یافته است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، به نقل از tazabek.kg ، در گزارش سرویس مطبوعاتی کمیته ملی آمار قرقیزستان آمده است، که حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی از کشورهای غیر عضو CIS در مقایسه با ژانویه- سپتامبر 2017 به میزان 1.6 برابر کاهش یافته است.

طبق اطلاعات این سازمان، به طور عمده کاهش درآمد ناشی از کاهش سرمایه گذاری از سوی کانادا (25.2 برابر)، چین (1.8 برابر) و انگلستان (6 درصد) بوده است.

"در مجموع از کل حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی، بیشترین سهم متعلق به چین (35.7٪ از کل سرمایه گذاری های دریافتی)، هلند (11.4٪)، بریتانیا (7.5٪)، ترکیه (7٪) و سوئیس ( 5٪)، "گزارش شده است.

افزایش روابط تجاری قرقیزستان و ترکیه به یک میلیارد دلار

حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی از کشورهای مستقل مشترک المنافع در مقایسه با ژانویه- سپتامبر 2017، در مقابل 1.4 برابر افزایش داشته، که به دلیل رشد سرمایه گذاری 3.2 برابر از روسیه بوده است. در کنار این موارد، سرمایه گذاری های قزاقستان نیز به میزان 35.6٪ ، و ازبکستان - 12.6٪ کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: