۲۵۰ مدیر ارشد، مشاور و قائم مقام در شهرداری تهران حذف می‌شوند

کدخبر: 2293001

خزانه‌دار شورای شهر تهران با اشاره به حذف ۲۵۰ پست سازمانی اعم از مدیران ارشد، مشاوران و قائم‌مقام‌ها گفت: طرح این موضوع در دستور کار قرار دارد و امیدواریم هر چه زودتر در صحن شورا به تصویب برسد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، سید حسن رسولی در نشست خبری خود با اشاره به طرح الزام شهرداری تهران به ادغام و کاهش حوزه های معاونت و حذف پست های قائم مقام یا جانشین یا مشاور در تمامی واحدهای ستادی، مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه اظهار کرد: نوبت بررسی این طرح در صحن علنی شورا احتمالا یکشنبه هفته آینده خواهد بود و این در حالیست که طی 16 الی 17 ماه اخیر ما تصویربرداری از شهرداری تهران با توجه به گزارش تغییر و تحولی که نجفی شهردار وقت تهران ارائه دادند، در کمیسیون برنامه و بودجه شورا به تصویری از شرایط جاری و ساری نظام مدیریت شهری رسیدیم.

وی تصریح کرد: از 22 خرداد تا ابتدای شهریور 96، تقریبا به مدت 3 ماه برای جابجایی شورای چهارم و پنجم فرصت بود و طی این زمان با الویری نشست های مختلفی داشتیم و می توان گفت شورای پنجم در تصویربرداری از اوضاع سازمان شهرداری وضعیت خوبی دارد و بر اساس تقسیم کار، موضوع سازمان مدیریت و نیروی انسانی در دو حوزه مقررات گذاری و نظارت برعهده کارگروه سازمان تشکیلات و نیروی انسانی است که مسئولیت این کارگروه با بنده است.

خزانه دار شورای شهر تهران ادامه داد: ساماندهی زیرمجموعه های شهرداری شامل دو بخش سازمان ها، شرکت ها و موسسات وابسته به شهرداری و ساختار سازمانی خود شهرداری و مناطق و نواحی است و یکی از چالش های مهم شهرداری پایتخت نامناسب بودن ساختار سازمانی با شرح وظایف و ماموریت هاست و در چنین شرایطی از لحاظ تجربه فنی، نظام گردشکار به دلیل بزرگی بیش از حد سازمان به کندی مواجه شده است.

رسولی گفت: امروز با وجود فعالیت دفاتر الکترونیکی حداقل زمان دریافت پروانه ساختمانی 9 ماه است و بنابراین نظام گردش کار صریح، شفاف و سالم اهمیت زیادی دارد و سرعت بخشی به کار بدون توزیع مسئولیت ها و بازنگری در حد و اندازه سازمان میسر نمی شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیلات گسترده شهرداری از دو مرجع قانونی تبعیت می کند گفت: شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری براساس قانون تجارت فعالیت می کنند اما شهرداری و نواحی از آیین نامه اداری و استخدامی و قانون مصوب سال 58 تبعیت می کند و اگر شهرداری به دنبال کارآمدسازی و نظارت بر مجموعه است باید در این دو بخش که به صورت مجزا از هم پیگیری شده اند، حد قابل قبولی از یکپارچگی را میسر کنیم در این راستا طی 18 ماه اخیر اصلاح سازمانی در دستور کار قرار گرفته که سازمان ورزش به صورت پایلوت بررسی شد.

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: پیش فرض من به عنوان طراح این طرح که به عنوان 16 امضا آماده شده این است که طی سال های اخیر شهرداری بیش از حد فربه تر شده است و باید تعداد حوزه های معاونت از 9 حوزه فعلی که برخی غیرمصوب هستند تا 6 حوزه کاهش داده شود چرا که ماموریت های اصلی شهرداری بیش از 6 سطح نیست و باید شهرداری نسبت به حذف پست های غیرضروری اقدام کند و از نظر من برخی از این پست ها فاقد شرح وظایف و ماموریت های خاص هستند.

رسولی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به آخرین وضعیت انتخاب مدیر عامل بانک شهر گفت: این مجموعه هم اکنون با سرپرست اداره می شود که حدود 7 ماه از آن می گذرد و بانک شهر متعلق به 8 کلانشهر است و بنابراین شهرداری تهران در این بانک سهامدار است و مثل یک سهامدار می تواند در مجمع این بانک اظهارنظر کند و در واقع این بخش مستقیما به شورای شهر تهران مربوط نمی شود.

برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران از سال 98 اجرا خواهد شد

وی گفت: ما در بودجه سال 97 برای شهرداری تهران تکلیف کردیم طی سال جاری تعداد کارکنان را 6 درصد کاهش دهند و البته این اجازه را به شهرداری دادیم که از طریق آزمون 3 درصد به تعداد کارکنان خود بیفزاید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حداقل 250 مدیر ارشد اعم از مشاور، قائم مقام و در سطوح مناطق، سازمان ها و شرکت های شهرداری بر اساس طرح الزام شهرداری تهران به حذف این پست ها، حذف خواهند شد گفت: این طرح به تعبیر کارکنان از مراتب بالای سازمان است و البته موظفیم اگر کارگر یا کارمندی در راستای کوچک سازی تعدیل می شود تلاش کنیم در بازار کار فعال شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: