تهدید ترامپ به استفاده از ارتش برای تکمیل دیوار مرزی

کدخبر: 2293094

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به اعضای دموکرات کنگره هشدار داد در صورتی که به طرح او برای ساخت دیوار در مرز مکزیک رای ندهند، از ارتش برای تکمیل این طرح بهره خواهد گرفت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، ترامپ روز سه شنبه در پیامی توئیتری بار دیگر از مزایای بی شمار طرح خود برای احداث دیوار در مرزهای جنوبی آمریکا سخن گفته و بر لزوم تکمیل این پروژه برای جلوگیری از ورود مهاجرین تاکید کرد.

وی حزب دموکرات را متهم کرد که تنها به دلایل سیاسی با ساخت دیوار مرزی مخالفت می کند. ترامپ افزود: «آن ها (دموکرات ها) خواهان مرزهای باز هستند تا هر کس به داخل کشور بیاید. این امر باعث ورود جرایم و بیماری ها در مقیاس وسیع خواهد شد.»

ترامپ در ادامه به مبارزه دموکرات ها برای جلوگیری از اجرای طرح او برای ساخت دیوار اشاره کرده و نوشت: «چنانچه دموکرات ها رای لازم را به ما برای امنیت بخشی به کشورمان ندهند، در آن صورت ارتش قسمت های باقی مانده دیوار را احداث خواهد کرد.»

او همچنین از نیروهای پلیس و مرزبانی برای حراست از مرزهای جنوبی آمریکا قدردانی کرده و اعلام کرد قسمت های زیادی از دیوار جدید احداث شده و حصارهای قدیمی نیز کاملا نوسازی شده اند.

مخالفت مجدد رهبران دموکرات با پیشنهاد دیوار مرزی ترامپ

پیش از این رهبران دموکرات از ترامپ خواسته بودند تا طرح پیشنهادی 5 میلیارد دلاری برای احداث دیوار در مرز مکزیک را لغو کرده و مانع از تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت آمریکا شود.

چارلز شومر رهبر دموکرات ها در سنا و نانسی پلوسی رهبر دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: «رئیس جمهور آمریکا به خوبی می داند که طرح پیشنهادی اش آراء کافی را برای تصویب در سنا و مجلس نمایندگان ندارد.»

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: