معاون کمیته روسی همبستگی با ملت سوریه و لیبی در گفت‌وگو با فارس:

ترامپ بازیچه دست رسانه‌های صهیونیستی/آمریکا و اسرائیل به دنبال تجزیه سوریه هستند

کدخبر: 2293275

معاون کمیته روسی همبستگی با ملت سوریه و لیبی ترامپ را بازیچه دست رسانه‌های صهیونیستی خواند و گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تضعیف و تجزیه سوریه هستند.

« اولگ فومین »، معاون کمیته روسی همبستگی با ملت سوریه و لیبی در گفت‌ وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس در ارزیابی از مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه (روند آستانه) با بیان اینکه این مذاکرات نتایج ملموسی نداشته است، گفت: البته سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه عنوان کرد که کار از طریق کمیته تدوین قانون اساسی سوریه به پیش می‌رود.

رئیس جمعیت خیریه روسا (سوریه و روسیه) با بیان اینکه ما به عنوان روسیه از هیچ تلاشی برای حل سیاسی بحران سوریه دریغ نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما خواستار توقف خونریزی و کشتار مردم هستیم.

وی به سنگ‌اندازی معارضان سوری در مسیر حل سیاسی بحران سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها خواستار حل سیاسی موضوع سوریه نیستند.

فومین بار دیگر بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه تأکید کرد و اقدام نظامی را باعث تخریب سوریه و کشتار بیشتر مردم خواند و افزود:‌ ایران و روسیه هر کاری از دستشان برمی‌آمد برای حل سیاسی بحران سوریه انجام دادند و هر دو کشور در این خصوص موضع مشترکی دارند.

وی حضور آمریکایی‌ها در سوریه را غیرقانونی و حضور ایران، روسیه و حزب‌الله در این کشور را قانونی خواند و خاطرنشان کرد: باید با کمک ترکیه، نظامیان آمریکایی را از شرق فرات بیرون کنیم.

*آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تضعیف و تجزیه سوریه

فومین درباره اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه بیان کرد: آنها می‌خواهند سوریه تضعیف و به چند کشور تجزیه شود. چرا که سوریه حامی آرمان فلسطین است و برای دفاع از قضیه فلسطین مبارزه می‌کند. به یاد می‌آورم که حافظ اسد چندین بار می‌گفت «آزادی فلسطین از آزادی جولان مهمتر است.» بشار اسد نیز همچنان بر این موضع است.

وی در این گفت‌ وگو همچنین حضور ترکیه در بخش‌هایی از خاک سوریه را نیز غیرقانونی خواند و افزود: سوریه، ترکیه را دشمن قلمداد و اردوغان را دشمن خود می‌داند. خیلی از جنایت‌هایی که در سوریه انجام شد، مسئولیت آن بر عهده ترکیه است.

فومین خاطرنشان کرد: ترکیه در زمینه قاچاق نفت سوریه با برخی سازمان‌ها و گرو‌ه‌ها همکاری کرده و در سرقت از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در سوریه دست داشته است.

*دی‌میستورا ناتوان بود

معاون کمیته همبستگی با ملت سوریه و لیبی درباره عملکرد سازمان ملل در حل بحران سوریه عنوان کرد که استفان دی‌میستورا نماینده سابق دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در اجرای طرحی که بر عهده داشت، عاجز و ناتوان بود.

* علاقه‌مند بودیم روسیه موضع محکم‌تری اتخاذ کند

معاون مرکز روسی حفظ میراث فرهنگی و معنوی شهر مقدس قدس اقدام ترامپ در انتقال سفارت این کشور از تل آویو به شهر قدس را نیز محکوم کرد و گفت: ما در همان ابتدا از این اقدام ابراز انزجار کردیم و درصدد برگزاری تظاهراتی در روسیه بودیم که به دلیل همزمانی با بازی‌های جام جهانی فوتبال این اجازه به ما داده نشد.

وی با بیان اینکه دولت روسیه نیز از این اقدام ابراز انزجار کرد، افزود: علاقه‌مند بودیم که دولت روسیه موضع محکم‌تری در این زمینه اتخاذ کند. حتی برخی سازمان‌ها در اسرائیل نیز مخالف این کار بودند و تلاش کردیم که برای یکپارچه کردن اقدامات با آنها ارتباط برقرار کنیم.

فومین افزود: گروه‌های فلسطینی از ما می‌خواهند که با گروه‌های اسرائیلی مخالف این اقدام ارتباط برقرار کنیم.

* ترامپ بازیچه دست رسانه‌های صهیونیستی

این تحلیلگر روس در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار داشت: دیدگاه ما در این خصوص منفی است و هم دولت و هم ملت روسیه این اقدام را محکوم کردند. در تلاش برای گسترده‌تر شدن رابطه اقتصادی با ایران هستیم تا فشارها بر این کشور کاهش یابد.

وی ترامپ را فردی دیوانه خواند و با اشاره به داماد ترامپ « جارد کوشنر» که فردی یهودی است، اظهار داشت: یکی از عوامل انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس داماد ترامپ بود و او تاثیر زیادی بر ترامپ دارد.

فومین خاطرنشان کرد: اوباما در قضیه فلسطین خیلی بهتر از ترامپ بود. ترامپ بازیچه دست رسانه‌های صهیونیستی و آنهایی است که به دنبال جهانی سازی هستند و او تصمیم گیرنده اصلی نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: