معاون پشتيبانی و توسعه منابع سازمان شهرداری‌ها:

شهرداری شهرهای متوسط به‌ بالا نبايد به‌كمك‌های دولتی وابسته باشند

کدخبر: 2293302

معاون پشتيبانی و توسعه منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: وزارت كشور و سازمان شهرداری‌ها و دهياری‌های كشور به‌طور مستمر پيگير حمايت از شهرداری‌ها در تعامل با مجموعه دولت و مجلس است اما شهرهای متوسط به‌ بالا نبايد وابسته به‌ كمك‌های دولت باشند.

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مسعود نصرتی معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان کرد: شهرداری شهرهای کوچک به‌کمک‌های دولتی وابسته هستند ولی شهرداری‌های شهرهای متوسط به‌ بالا به‌دلیل گستردگی فعالیت‌ها برای خدمت‌رسانی به‌تعداد زیادی از مردم باید به‌ فکر ایجاد درآمد پایدار باشند و انتظار داریم دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها به‌آنها در این زمینه کمک کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به‌محدودیت‌های مالی دولت، استانداری‌ها که آگاهی خوبی نسبت به‌ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان دارند می‌بایست شهرداری‌های استان را درخصوص برنامه ریزی برای درآمد پایدار حمایت کنند.

نصرتی در ادامه گفت: برای بودجه سال آینده پیشنهاد سه هزار میلیارد تومان برای رد دیون بیمه‌های تامین اجتماعی و مالیات ارائه دادیم و همچنین پیشنهاد افزایش سهمیه قیر رایگان برای شهرداری‌ها را از ۱۳درصد فعلی به‌حدود ۲۵ درصد ارائه کردیم.

وی با اشاره واریز مجدد مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال مربوط به‌عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل فروش فرآورده‌های نفتی موضوع ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به‌حساب تمرکز وجوه وزارت کشور گفت: این اقدام مجلس گامی ‌برای حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها محسوب می‌شود و این رقم در سال آینده به‌حدود چهل و پنج هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که برای شهرهای کوچک مهم است.

وی همچنین افزود: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که تصویب آن می‌تواند درآمدهای شهرداری‌ها را افزایش دهد تابستان امسال از سوی دولت، تقدیم مجلس محترم شده است.

نصرتی همچنین گفت: انتظار داریم دفاتر امور شهری استانداری‌ها حمایت‌های لازم از شهرداری‌ها به‌گونه ای انجام دهند که شهرداری‌ها از روزمرگی خارج شده و بتوانند برای اداره مناسب شهر برنامه ریزی‌های مناسبی به عمل بیاورند.

وی همچنین گفت: در عرصه مدیریت شهری همه باید کمک کنیم تا حکمرانی خوب، شهر پویا، شهر هوشمند، ارتباط با سازمان‌های بین المللی موثر و شهرهای موفق در حوزه مدیریت شهری و انتقال تجربیات موفق به‌گونه ای مناسب تحقق یابد.

نصرتی همچنین از برگزاری نشست مشترک معاونان عمرانی و مدیران کل دفاتر شهری و شوراهای استانداری‌ها و شهرداران و روسای شوراهای مراکز استان در ماه‌های باقیمانده تا آخر سال از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: