صالح پور در گفت‌وگو با فارس:

پیوستن به FATF نتیجه‌ای جز کوچکتر شدن سفره مردم ندارد/ ارائه اطلاعات غلط توسط رئیس‌جمهور

کدخبر: 2293376

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور گفت: تعامل با FATF چیزی جز کوچکتر شدن سفره مردم را در پی ندارد همان‌طور که برجام برای مردم چیزی جز خسارت محض نشد.

سیدعلی صالح‌پور دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور گفت: آقایان با سیاست گذاری‌های غلط اقتصادی قیمت‌ها را چند برابر می‌کنند بعد مقابل دوربین ها می‌گویند اگرFATF باشد 20 درصد هزینه ها کم می شود. خب اگر شما دغدغه معیشت مردم را دارید چرا سیاستی اتخاذ می کنید که موجب افزایش قیمت ها و فشار روی طبقه متوسط و ضعیف می‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد آقای روحانی احساس می‌کند در حال از دست دادن اعتماد مردمی است که در انتخابات به وی اعتماد کردند و رای دادند و حال سعی در فرار از زیر بار مسئولیت و گره زدن مشکلات کشور به مسائل کاملا فرعی است اما غافل از آن که هرچه بیشتر بر رویFATF اصرار کند سرمایه اجتماعی بیشتری از دست می‌دهد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: مردمی که وعده حل شدن آب خوردن آنها توسط برجام را توسط رئیس جمهور کشور شنیده‌اند چگونه می‌توانند به حرف هایش راجب FATF اعتماد کنند. آقای رئیس جمهور گفت نمی‌شود یک نفر شعاری بدهد و آثار شعارش را برای مردم ترجمه نکند خب اگر صادقانه این حرف را می‌زند بیاید آثار شعارهایی را که راجب FATF می‌زند را برای مردم ترجمه کند.

صالح پور ادامه داد: انجام کامل برنامه FATF موجب هدفمندتر و دقیق‌تر شدن تحریم‌های آمریکا و در نتیجه سخت‌تر شدن اوضاع می‌شود، البته ممکن است که در ابتدا به خاطر جو روانی که توسط رئیس‌جمهور ایجاد شده بهبود اندکی حاصل شود اما دوباره به خانه اول برمی‌گردیم.

وی گفت: ترجمه شعار تعامل با FATF چیزی جز کوچکتر شدن سفره مردم نیست همان طور که ترجمه شعار تعامل باغرب ذیل برجام برای مردم چیزی جز خسارت محض نشد.

این فعال دانشجویی یادآور شد: در اوضاع فعلی صحبت های غیرکارشناسی توسط مقامات سطح بالای چون رئیس جمهور قطعا ضربه زننده است.گمان کنم که کم کاری از حلقه مشاوران رئیس جمهور است که نکات کارشناسی راجب FATF را به رئیس جمهور گوش زد نکرده اند چون در غیر این صورت رئیس جمهور نمی آمد در معرض دید عموم اظهار نظرهای ابتدایی و البته آنهم غلط راجع به FATFکند.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: با اینکه بارها گفته ایم با انجام تمام بندهای این برنامه امکان خروج ایران از لیست سیاه با اوضاع فعلی که مخصوصا با پیوستن رژیم صهیونیستی به اعضای اصلی FATF ایجاد شده عملا صفر است و اینکه در CFT هم نمی‌توانیم بر روی تعریف تروریسم حق شرط بگذاریم، ولی کسی نیست که به این ایرادات کارشناسی پاسخ منطقی بدهد.

وی گفت: اصلا با فرض این که ایران به طور کامل از لیست سیاه خارج شود و آن 20 درصدی که رئیس جمهور قولش را داده هم رخ بدهد، می‌گویم جه تضمینی وجود دارد که دوباره به لیست سیاه بازنگردیم ماکه تجربه کوبا و پاکستان مقابل چشممان است. این کاملا غیر منطقی است که که کلی امتیاز بدهیم در مقابل 20 درصد ارزانی شود خب خود دولت بنشیند با حضور کارشناسان انقلابی به بازار ارز سروسامان دهد برای نقدینگی و تورم و اصلاح نظام بانکی برنامه ریزی کند که البته برای تک تک این ها راهکار وجود دارد اگر دولت این کار پایه ای را انجام دهد نیازی به آن 20 درصد نامطمئن هم نیست.

صالح‌پور تصریح کرد: بهبود اوضاع اقتصادی امری ممکن و در دسترس است که باید در دولت شروع شود تا دیگر نیازی به متوسل شدن به هرقرارداد ونهاد بین المللی برای بهبود های کوتاه مدت بی فایده نباشد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: