رئيس كميسيون فرهنگی مجلس:

رشد ٨٠ درصدی بودجه گردشگری سال ٩٨/ برای رشد گردشگری بايد جنگ‌های كشورهای منطقه را به صلح تبديل كنيم

کدخبر: 2293381

رئيس كميسيون فرهنگی مجلس گفت: در لايحه بودجه ٩٨، ٨٠درصد در بخش گردشگرى افزايش بودجه داريم و تلاش مى‌كنيم كه اين عدد بيشتر شود.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، حجت الاسلام احمد مازنى، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شوراى اسلامى در افتتاحیه نمایشگاه گردشگرى پارس شیراز با بیان اینکه گردشگرى رو به توسعه است اما نیاز به کار بیشتر دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در کشور برداشت‌های متفاوتی از مسائل فرهنگی وجود دارد، ما باید به درک مشترکی از گردشگری برسیم.

وی افزود: برای مثال در مورد موسیقى خیابانى عده‌اى آن را اضمحلال فرهنگى مى‌دانند و عده‌ای مى‌گویند که برخورد و بى احترامى به آنها اضمحلال فرهنگى است.

حجت الاسلام مازنی ادامه داد: در گرشگرى هم همین مشکل وجود دارد، برخى مى‌گویند گردشگر خارجى مشکل فرهنگى مى‌آورد اما برخى دیگر قائل به چنین مساله اى نیستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه ما در زمینه گردشگرى نیاز به موازنه داریم تا بفهمیم گردشگرى مطلوب ایران چیست، گفت: بنده معتقدم گردشگر خارجى که به ایران مى‌آید به دنبال فساد نیست بلکه به دنبال تاریخ چند هزار ساله و فرهنگ ایران است؛ بنابراین باید دست او را بوسید و همچنین دست اندرکاران این صنف را نیز بوسید. آموزش سرمایه انسانى نکته دیگرى است که باید مورد توجه باشد .

وی خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: تا چه اندازه نیروى انسانى شما با شما هماهنگ است؟ نیروى انسانى باید از نظر اطلاعات و دانش مدام به روز شود و به درک مشترک بادیگر اجزاى این صنف برسد نه اینکه سرعت شما هزار باشد اما بخشى از نیروها ١٠کیلومتر هم سرعت نداشته باشند.

حجت الاسلام مازنی تصریح کرد: مساله دیگر ضرورت ایجاد موازنه در روابط جهانى است ، من به برخى که با برخى کنوانسیون‌ها در مجلس مخالف بودند گفتم ما باید با دنیا کار کنیم. این امر براى گردشگرى هم لازم است.باید دعوا و جنگ‌هاى کشورهاى منطقه را به صلح تبدیل کنیم و به غیر از رژیم اشغالگر قدس با همه کشورها صلح کنیم تا بتوانیم برویم و بیایم و از فرصت براى صدور ارزش‌هاى اسلامى استفاده کنیم .

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلسگفت: اولویت‌ها باید در گردشگرى مشخص شود، یکى از اولویت‌هاى اصلى براى ما گردشگر زیارتى است، وجود حرم مطهر امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت شاهچراغ و همچنین دیگر زیارتگاه‌هاى شیعى چنین اولویتى را براى ما ایجاد مى کند.

وی افزود: ما اماکن زیارتى دیگر ادیان را نیز داریم ؛ مثلاً گردشگران مى‌توانند بیایند و از کنیسه‌هاى چند هزار ساله دیدن کنند .

رئیس کمیسون فرهنگی مجلس تصریح کرد: ما باید تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کنیم، ما تحریم را محکوم مى‌کنیم و همه راهها را براى شکستن و دور زدن آن باید طى کنیم اما از فرصت استفاده کنیم و صنعت گردشگرى و اقتصاد فرهنگ را جایگزین صنعت نفت کنیم .

حجت الاسلام مازنی بیان داشت: اقتصاد فرهنگى و دیپلماسى فرهنگ ما را از وابستگى به نفت و قدرت‌هاى سلطه گر نجات مى‌دهد.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه ٩٨، ٨٠درصد در بخش گردشگرى افزایش بودجه داریم و تلاش مى‌کنیم که این عدد بیشتر شود، همچنین براى موزه‌ها و اماکن تاریخى نیز شاهد رشد ١٠٠درصدى بودجه هستیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: