روایت عضو کمیسیون انرژی مجلس از آخرین جلسه اوپک

کدخبر: 2293405

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که همراه تیم ایرانی به آخرین اجلاس اوپک سفر کرده بود جزئیاتی از این نشست را تشریح کرد.

سلام امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره آخرین جلسه اوپک و شکست برخی کشورها و تلاش‌هایشان برای کاهش سهمیه نفت ایران گفت:‌ در این جلسه بنده و قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی همراه وزیر نفت بوده و از نزدیک شاهد امور بودیم.

این عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: « برایان هوک » آمریکایی با سفر به امارات و عربستان قبل از این نشست با رایزنی و فشار سنگین به این کشورها تلاش زیادی برای کاهش سهمیه نفت ایران کرد تا در آخرین اجلاس اوپک موضوع تحقق یابد.

وی با بیان اینکه تلاش کشورهای مرتجع منطقه برای کاهش سهمیه نفت ایران با شکست فاحشی مواجه شد، افزود: این کشورها قصد داشتند ۶۰۰ هزار بشکه از سهمیه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ایران را کاهش دهند اما هیأت ایرانی حاضر در اجلاس اوپک مقاومت زیادی در این خصوص کرده و مانع از تصویب این امر و تضییع منافع ملی شد البته زنگنه وزیر نفت هم در یکی از جلسات تهدید به ترک نشست کرد که این سیاست توانست منجر به کسب منافع برای کشورمان شود.

امینی خاطرنشان کرد: از کل کاهش سهمیه نفت تولیدی اوپک که یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بوده است قرار شد ۸۰۰ هزار بشکه از سهمیه اعضای اصلی این سازمان و ۴۰۰ هزار بشکه از سهمیه غیر اعضا کم شود البته ایران و ونزوئلا هم از کاهش سهمیه تولید نفت معاف شدند که در شرایط تحریمی فعلی برگ برنده‌ای برای کشورمان محسوب می‌شود.

مردم نماینده ایلام و مهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ اگر امروز حتی یک بشکه از سهمیه نفت کشورمان کم شود دیگر نمی‌توانیم حق‌مان را پس بگیریم. ضمن اینکه تنها چیزی که باعث پیروزی کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی خواهد شد مقاومت و ایستادگی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: