تسویه حساب در آن سوی مرزها

«حکایت دریا» یا حکایت عجیب فرمان‌آرا؟

کدخبر: 2293525

یک کارگردان ایرانی رئیس هیأت داوران یک جشنواره هندی می‌شود، جایزه یک عمر دستاورد هنری دریافت می‌کند و برای کشورش افتخار می‌آفریند. اما دیگر کارگردان ایرانی، این جشنواره را بهترین محل برای تسویه حساب‌های شخصی می‌یابد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، برخی سایت‌های خبری اعلام کردند بهمن فرمان‌آرا کارگردان فیلم سینمایی «حکایت دریا» به دلیل حضور مجید مجیدی در رأس هیأت داوران جشنواره فیلم «کرالا»‌ هند، فیلمش را از بخش مسابقه خارج کرده است.

حتی اگر این دو سینماگر ایرانی با یکدیگر مشکل دارند،‌ آیا دلیل می‌شود اختلافات داخلی را به «آن سوی مرزها» در هندوستان ببرند و به آبروی ایران چوب حراج بزنند؟ جشنواره‌ای که افتتاحیه آن هم با نمایش فیلم یک ایرانی دیگر (اصغر فرهادی/ همه می‌دانند) همراه بوده است. آیا این حجم از تلخی از کارگردان «دلم می‌خواد [برقصم]» که پیش‌تر گفته بود شادی و خوشی حق مردم است، کمی عجیب نیست؟!

عجیب‌تر اینکه آقای فرمان‌آرا مدعی شده پس از سفر به هند و حضور در جشنواره متوجه شده که مجیدی رئیس هیأت داوران است. این در حالی است که حداقل یک هفته قبل از آغاز جشنواره «کرالا»‌ این موضوع در رسانه‌های داخلی اطلاع‌رسانی شده بود. در نخستین روز جشنواره هم مجیدی جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرده بود. (بیست و سومین دوره جشنواره فیلم «کرالا» ۱۶ تا ۲۳ آذر در ایالت کرالا کشور هند برگزار می‌شود.)

به فرض اینکه کارگردان «حکایت دریا» از حضور یک ایرانی در رأس هیأت داوران یک جشنواره غیرایرانی مطلع نبوده، آیا یک جشنواره بین‌المللی جای مناسبی برای تسویه حساب‌های شخصی و بیان اختلافات داخلی است؟

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: