کاهش شدید تلفات تصادفات رانندگی با نصب ۲ هزار دوربین جاده‌ای

کدخبر: 2293533

جانشین فرمانده ناجا گفت: در دو سال اخیر به همت وزارت راه و شهرسازی، تعداد دوربین‌های جاده‌ای به مرز حدود ۲ هزار دوربین نزدیک شده که در این جاده‌ها با کاهش شدید تلفات مواجه بودیم.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا سردار ایوب سلیمانی صبح امروز در حاشیه رزمایش ترافیکی زمستان 97 در پیست آبعلی در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبودهای موجود از لحاظ تجهیزات در جاده ها، اظهار کرد: یکی از همین کمبودها پایش تصویری است که در کنترل سرعت و پیشگیری از تصادفات موثر است.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر به همت وزارت راه و شهرسازی، تعداد دوربین های جاده ای به مرز حدود 2 هزار دوربین نزدیک شده که در این جاده ها با کاهش شدید تلفات مواجه بودیم؛ همچنین کنترلها و ردیابهایی که مخصوصاً بر روی خودروهای عمومی قرار داده می شود، به میزان بسیار زیادی باعث کاهش تلفات ناشی از تصادفات این نوع خودروها شده است.

وی افزود: اگر بتوانیم پایش تصویری در جاده ها را سرعت داده و نصب ردیابهای الکترونیکی روی خودروها را توسعه دهیم، قطعاً این موضوع می تواند نقش تعیین کننده ای در کاهش تلفات داشته باشد.

جانشین فرمانده ناجا درباره تعامل پلیس با اورژانس برای کاهش میزان جان باختن مصدومانی که از صحنه تصادف به بیمارستان منتقل می شوند، گفت: درباره این موضوع در آستانه امضای تفاهم نامه بین پلیس، سازمان اورژانس و وزارت راه و شهرسازی هستیم، در طول سالهای اخیر اورژانس توانسته نقش تعیین کننده ای داشته باشد و تلفات از صحنه تصادف تا بیمارستان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: کشته شدگان حوادث رانندگی در سه مرحله صحنه تصادف، مسیر انتقال مصدوم از صحنه تصادف به بیمارستان و در نهایت در خود بیمارستان جان خود را از دست می دهند که با هماهنگی سه جانبه بین پلیس، وزارت راه و شهرسازی و اورژانس، می توانیم در آینده میزان تلفات از صحنه تصادف تا بیمارستان را به حداقل برسانیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه بیش از 3 هزار نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد، گفت: عمدتاً در جاده های کوهستانی، برف گیر، پرتردد و جاده هایی که نقاط حادثه خیز در آنها وجود دارد بیشترین تصادفات رخ می دهد، البته اطلس کل کشور موجود است و می دانیم که در چه نقاطی از هر استان تلفات حوادث رانندگی رخ می دهد و به فرماندهان استانها ابلاغ کردیم که عمده ظرفیت پلیس راه را در آن جاده ها و گلوگاه ها متمرکز کرده که این موضوع یکی از راهکارهای موثر در کاهش تلفات است.

سلیمانی تصریح کرد:حدود دو هفته پیش با وزیر جدید راه و شهرسازی جلسه داشتیم، در این جلسه قرار شد که اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم، اولویت بندی نقاط حادثه خیز خدمت آنها ارائه شد و قرار شد که طی کار مشترک بتوانیم تعداد قابل توجهی از نقاط حادثه خیز را کاهش دهیم.

معاون هلال احمر: سال 96 متنوع ترین حوادث را در کشور شاهد بودیم

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: