نصیرزاده:

تربیت جوانان در تراز انقلاب اسلامی مسئولیت دانشگاه‌ها است

کدخبر: 2293580

حسین نصیرزاده،‌ فرمانده بسیج کارکنان مراکز آموزش عالی گفت: دانشگاه آزاد در حوزه دفاع از حرم ۶۰ شهید، تقدیم انقلاب و حرم کرده و این ثابت می‌کند که جوانان امروز رهرو شهدای راه امام و انقلاب هستند.

حسین نصیرزاده فرمانده بسیج کارکنان وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در مراسم سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: استکبار جهانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که منافع خود را در خطر جدی دید برای انحراف انقلاب اسلامی به هر روشی دست زد و در نهایت دست به عملیات نظامی علیه کشور و انقلاب نوپای ما زد. آنها به گمان خود فکر می‌کردند که با حرکت نظامی می‌توانند کار انقلاب اسلامی را یکسره کنند؛ اما با مدیریت عالی امام (ره) و امدادهای غیبی و الهی، این انقلاب و نظام حفظ شد.

وی دوران دفاع مقدس را دوران نمایش وفاداری یاران امام و انقلاب ذکر کرد و افزود: یاران امام و انقلاب هشت سال با عزت مقابل استکبار که با تمام توان به کشور ما حمله کرده بود، ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور در دست استکبار باقی بماند و با شهادت و ایثارگری خود تاریخ‌ساز شدند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، رویکرد استکبار را بعد از جنگ تحمیلی، جنگ نرم، فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: هرکجا که در جامعه دچار مشکل و چالش می‌شویم و ناامیدی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه رخ می‌دهد، تأسی به آرمان‌های شهدا و حرکت در مسیر اهداف آنان، انقلاب را در راه خود مقاوم‌تر می‌کند و این انقلاب پایدارتر از گذشته به حرکت خود ادامه می‌دهد.

نصیرزاده تقدیم ۶۰ شهید مدافع حرم را برای دانشگاه آزاد اسلامی، افتخار دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه دفاع از حرم ۶۰ شهید، تقدیم انقلاب و حرم کرده و این ثابت می‌کند که جوانان امروز رهرو شهدای راه امام و انقلاب هستند و هنوز جوانانی وجود دارند که پرچم دفاع از انقلاب را نه در داخل، بلکه بیرون مرزها نیز به دست می‌گیرند.

وی به تدفین شهدای گمنام در ۶۹ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی سه جانباز مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده و ۶۹ واحد دانشگاه آزاد اسلامی افتخار آن را دارد که پذیرای باافتخار شهدای گمنام بوده و با مددگرفتن از وجود بابرکت آن عزیزان، باعث ارتقای فضای فرهنگی مؤثر برای جوانان و دانشجویان در دانشگاه باشند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، تربیت جوانان انقلابی در تراز انقلاب اسلامی را مسئولیت دانشگاه‌ها ذکر کرد و افزود: امروز ۲۰۰ هزار فرزند شاهد، ایثارگر و جانباز در حال تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند که این هم از برکت دانشگاه آزاد اسلامی و رویکرد جدید مجموعه مدیریتی دانشگاه، دکتر ولایتی و طهرانچی است که باید بتوانیم برای آینده کشور مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی پرورش دهیم.

پیش از سخنان نصیرزاده، کیان پهلوان افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با خیرمقدم به میهمانان، خانواده‌ شهدا، ایثارگران و جانبازان را جزو افتخارات ایران اسلامی دانست و گفت: خانواده‌ معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان افتخار ایران اسلامی هستند و جز تواضع و تکریم مقابل آنان کار دیگری نمی‌توان انجام داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر دوران دفاع مقدس را یک الگوی واسطه کامل برای همه دوره‌ها دانست و افزود: تمامیت ارضی کشور و استقلال ایران عزیز مدیون خون شهدای این دوره است و اگر این شهدا و ایثارگری نبود و در این مسیر فداکاری نمی‌کردند و به شهادت نمی‌رسیدند، عزت ما هیچ‌گاه پایدار نبود.

وی برگزاری پاسداشت شهدا را جزو مؤثرترین کارهای فرهنگی در کشور دانست و گفت: فرهنگ شهید و شهادت و یادواره‌ها جزو مؤثرترین کارهای فرهنگی برای گسترش فرهنگ پایداری، ایثار و فداکاری در حفظ ناموس و شرف و کیان کشور است؛ اما بزرگ‌ترین جفا در حق شهیدان دفاع مقدس محدودکردن یاد و خاطره این رشادت‌ها در مناسبت‌های خاص است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: