اغذیه فروشان سیار باید مجوز داشته باشند

کدخبر: 2293601

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خواهان ساماندهی اغذیه فروشان سیار توسط شرکت ساماندهی مشاغل شد و گفت: تمام این افراد باید شناسنامه دار شوند و مطابق استانداردهای تدوین شده مانند داشتن مجوز، کارت بهداشت، مدت زمان حضور در محل و... ساماندهی شوند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت وایمنی شورای اسلامی شهر تهران با حضور درشرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران پیرامون اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها ،احیای زیست شبانه وساماندهی دستفروشان پایتخت به بحث وگفتگو پرداخت.

صدر اعظم نوری ،خطاب به حمیدرضا تحصیلی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خواهان بررسی راستی آزمایی در صدور آرای بند 20 شد واظهار داشت: تمامی روند صدور و پی گیری آرا از منطقه تا شورا باید به صورت سامانه ای والکترونیکی ثبت شود تا دسترسی به پرونده ها وارای صادره با سهولت امکان پذیر باشد.

وی هم چنین در ادامه پس از ارایه گزارش کاملی از روند کار وشاخص های احیای حیات شبانه توسط مدیریت شرکت ساماندهی، بر لزوم مقابله با شب مردگی در پایتخت و استفاده از تجارب دیگر کشورها تاکید کرد.

صدر اعظم نوری با اشاره به طرح احیای زیست شبانه در شهرهای مختلف جهان اظهار داشت : در برخی از کشورها مانند توکیو، حیات شبانه به صورت استاندارد تعریف شده است و لازم است ما نیز مانند کشورهای موفق جهان یکپارچگی، هماهنگی و زیباشناسی را مد نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به طرح توسعه شب بازارها وساماندهی ون کافه ها افزود: برگزاری جلسات کارشناسی و دعوت از ارگان های ذی ربط هم چون وزارت بهداشت، سازمان سرمایه گذاری شهرداری ، اتاق اصناف و... باید در اجرای طرح مدنظر قرار گیرد.

اجرای طرح دکه و کافه ون ها در میدان آزادی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و ایمنی با بیان این که شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با توجه به تولی گری در حوزه کسب و کار و نماینده اصناف در شهرداری تهران باید به عنوان متولی این طرح معرفی شود، خاطر نشان کرد : در اجرای این طرح شرکت ساماندهی نقش حاکمیتی بر عهده دارد و باید هرچه سریع تر دستو رالعمل های لازم را تدوین و جهت تصویب به شورا ارائه دهد وسایر ذی نفعان نیز تحت نظارت این شرکت به فعالیت کنند.

وی هم چنین خواهان ساماندهی اغذیه فروشان سیار توسط این شرکت شد وگفت :تمام این افراد باید شناسنامه دار شوند ومطابق استاندارد های تدوین شده مانند داشتن مجوز، کارت بهداشت، مدت زمان حضور در محل و... ساماندهی شوند.

تحصیلی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع ومشاغل شهر نیز در این نشست در پاسخ به رییس کمیسیون محیط زیست وسلامت شورای اسلامی شهر تهران پیرامون راستی آزمایی صدور وپیگیری آرای بند 20 اظهار داشت: این امر به تازگی با به کارگیری 10 کارشناس متخصص توسط شرکت ساماندهی در مناطق 22گانه دنبال می شود.

وی هم چنین به مکانیزه نمودن صدور وپیگیری ارا بند 20 اشاره کرد وگفت :با این امر دسترسی به تمام پرونده ها ونحوه صدور رای به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

تحصیلی در ادامه با اشاره به تدوین لایحه زیست شبانه و ساماندهی ون کافه ها اظهار داشت :این لایحه تدوین وجهت تصویب به شورای شهر ارایه شده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع ومشاغل شهر تهران با بیان این که در دستور العمل ولایحه تدوین شده پیرامون احیای زیست شبانه توسط شرکت ساماندهی تمام استانداردها و رعایت شاخص های بهداشتی و زیست محیطی دیده شده است، خاطر نشان ساخت :به دستور یزدانی ،معاون خدمات شهری شهرداری تهران کمیته ای به دبیری شرکت ساماندهی با حضور سایر مسولان ذی نفع تشکیل و مقرر شد با قید فوریت طرح احیای زیست شبانه به مدیریت شرکت ساماندهی دنبال شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: