انگلیس در کویت پایگاه دریایی تأسیس می‌کند

کدخبر: 2293653

منابع دیپلماتیک از گفت‌و‌گوهای فشرده انگلیس و کویت در راستای همکاری‌های نظامی به خصوص تأسیس یک پایگاه دریایی خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه قطری به نقل از منابع دیپلماتیک از گفت‌و‌گوهای چند ماهه میان کویت و انگلیس در خصوص همکاری نظامی خبر داد و نوشت که این گفت‌و‌گوها به تأسیس یک پایگاه نظامی انگلیس در کویت منجر شده است.

طبق این گزارش، قرار است مسئولان دو طرف در نشست کمیته «همکاری‌های مشترک» ابعاد مختلف همکاری میان کویت و انگلیس در حوزه‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی فرهنگی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

این منابع همچنین اعلام کردند که کمیته «همکاری‌های مشترک» دومین نشست خود را در یکشنبه آینده با هدف برنامه‌ریزی برای شش ماه آتی برگزار می‌کند.

«مایکل داونپورت» سفیر انگلیس در کویت، پیش از این حضور نظامی در کویت را به درخواست این کشور اعلام کرده بود. «خالد جارالله» معاون وزیر خارجه کویت نیز ارتباط حضور انگلیس در کویت را با اختلافات مرزی کویت با عربستان، تکذیب کرده است.

«خالد جارالله» در گفت‌و‌گو با بی بی سی، اختلافات مرزی با عربستان را «اختلاف میان برادران» و «سوء تفاهم» توصیف کرده بود. این مقام کویتی، همکاری نظامی با انگلیس را دارای پیشینه طولانی‌مدت و نه جدید دانسته و گفته بود که کویت از این همکاری به شدت استقبال می‌کند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: