زاخارووا: حضور آمریکا در سوریه مانع از نبرد با تروریست‌ها می‌شود

کدخبر: 2293658

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت حضور نظامی آمریکا در سوریه، مانعی واقعی در برابر نبرد با تروریسم در این کشور به شمار می‌آید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، حضور نظامی آمریکا در سوریه ، مانعی واقعی در برابر نبرد با تروریسم در این کشور به شمار می آید. ایم مقام روس همچنین گفت نمایندگان فرستاده روس به رایزنی های فشرده خود با ترکیه درباره کمیته قانون اساسی سوریه ادامه می دهند.

زاخارووا تصریح کرد: «تلاش برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه ادامه دارد و اکنون نمایندگان ویژه روسیه تماس های فشرده ای در منطقه دارند. به نظر من به زودی، از تحولی مهم در این زمینه خبر خواهیم داد».

زاخارووا در نشست خبری هفتگی وزارت امور خارجه روسیه افزود تماس ها با ترکیه درباره وضع سوریه ادامه دارد. او تصریح کرد با اینکه روسیه و ترکیه درباره برخی مسائل با یکدیگر اختلاف دارند، همکاری نظامی میان آن دو ادامه دارد.

در همین حال، الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه، گفت حضور آمریکا تا مدت زمان نامشخص در سوریه، باعث نگرانی کشورهای ضامن روند آستانه یعنی روسیه، ایران و ترکیه می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: