کاریکاتورهای جهان عرب | از معرفی شاهزاده به اهالی جنگل تا وعده بالفور عربی

کدخبر: 2293665

در این گزارش هفتگی مهمترین کاریکاتورهای روزنامه‌های عربی را با نگاهی تحلیلی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، در گزارش های هفتگی «کاریکاتورهای جهان عرب» در نظر داریم مهمترین کاریکاتورهای روز رسانه های عربی را با نگاهی تحلیلی بررسی کنیم.

پایگاه خبری الرای در کاریکاتوری روند ناموفق و ناکام صلح خاورمیانه را به تصویر کشیده است.

پرواز ناموفق پرنده صلح!

پایگاه خبری البوابه نیوز به ناکامی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تصویب قطعنامه علیه حماس و گروه های مقاومت فلسطین پرداخته است، براین اساس دولت آمریکا با وجود تلاش ها، رایزنی ها و فشارهای شدید نتوانست به هدف خود در تصویب این قطعنامه برسد.

ناکامی ترامپ در برابر مقاومت

پایگاه خبری العهد در کاریکاتوری به حمایت های همیشگی واشنگتن از تل آویو در تحولات منطقه اشاره کرده است. براین اساس، دولت آمریکا در جریان تحولات اخیر غزه که با شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین همراه شد، به کمک صهیونیست ها شتافته تا آنها را از خطر نابودی نجات دهد.

تلاش برای نجات اسرائیل!

پایگاه خبری مصراوی در کاریکاتوری به فریبکاری همیشگی رژیم صهیونیستی در روند صلح خاورمیانه اشاره کرده است. براین اساس نتانیاهو که هیچ اعتقادی به مذاکرات و صلح با طرف فلسطینی ندارد، تلاش کرده مسئولیت اقدامات خود را به گردن ترامپ و دستورات وی بیاندازد!

نتانیاهو و اجرای ماموریت همیشگی!

پایگاه خبری اسپوتنیک در کاریکاتوری به فرافکنی دولت فرانسه اشاره کرده است. از نگاه کارتونیست امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به جای حل معضلات اصلی اقتصادی و پاسخگویی به معترضان درصدد متهم کردن آنان به اجرای توطئه های دیگر کشورها از جمله روسیه علیه پاریس است، اتهامی که البته بسیار مضحک بنظر می رسد. فرافکنی دولت فرانسه درباره اعتراضات مردمی!

روزنامه العرب قطر در کاریکاتوری به تسلیم شدن دولت فرانسه برابر معترضان اشاره کرده است، در جایی که مکرون در نهایت مطالبات آنها را پذیرفت تا پرچم زرد بر فراز پاریس به اهتزاز درآید.

اهتزار پرچم زرد در پاریس!

روزنامه الشرق الأوسط نیز در کاریکاتوری به تحولات فرانسه پرداخته است، در شرایطی که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در برابر حجم بالای اعترضات ناتوان بوده است.

آخرین وضعیت دولت فرانسه!

روزنامه العربی جدید در کاریکاتوری بسیار پرمعنا و زیبا حمایت های دونالد ترامپ از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را به تصویر کشیده است. در این کاریکاتور حمایت های ترامپ از بن سلمان به صحنه ای از انیمیشن مشهور «شیر شاه» تشبیه شده است با این تفاوت که در این تصویر ترامپ، محمد بن سلمان را به عنوان شاه جنگل به حیوانات معرفی کرده است، البته در دنیایی که آمریکایی ها ساخته اند و سعی دارند ایجاد کنند شباهت های بسیاری با جنگل و حیات وحش نیز قابل مشاهده و رصد است.

ترامپ و معرفی شاهزاده به اهالی جنگل!

پایگاه خبری الجزیره در کاریکاتوری روند جدید عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی را به «وعده بالفور عربی» به صهیونیست ها تشبیه کرده است. جایی که اعراب به سادگی از قدس و مسجدالاقصی عبور کرده و در حال امتیاز دادن به صهیونیست ها برای تضمین بقای تاج و تخت خود هستند.

وعده بالفور عربی!

روزنامه الرایه قطر امروز در کاریکاتوری به هزینه های جنگی آمریکا در سوریه اشاره کرده که از سوی کشورهای عربی منطقه تامین می شود.

هزینه جنگ افروزی آمریکا در سوریه

روزنامه الحیات در کاریکاتوری به ناتوانی واشنگتن و تل آویو در پیشبرد توافق قرن در راستای حذف مساله فلسطین اشاره کرده و سنگ بزرگ را نشانه نزدن دانسته است!

سنگ بزرگ نشانه نزدن است!

روزنامه الوطن قطر در کاریکاتوری با اشاره به نشست اخیر سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، از مرگ این نهاد منطقه ای در پی اختلافات سیاسی خبر داده است.

تابوت شورای همکاری خلیج فارس!

روزنامه البیان امارات در کاریکاتوری روند ناتمام تشکیل دولت جدید لبنان را به تصویر کشیده است.

بحران تشکیل دولت لبنان!

روزنامه قطری العرب در کاریکاتوری به نقص نگاه راهبردی کشورهای عربی اشاره کرده است. بر این اساس، سران عرب حاشیه خلیج فارس بدون توجه به اینکه قطع روابط با قطر و جنگ یمن به خود آنها در نهایت آسیب می زند به بحران سازی علیه این دو کشور ادامه می دهند.

نقص نگاه راهبردی از سوی سران عربی!

پایگاه خبری عربی 21 در کاریکاتوری به بی توجهی اعراب به مساله فلسطین اشاره کرده است. بر این اساس، در شرایطی که آنروا به عنوان آژانس خدمت رسانی به آوارگان فلسطینی در بحران بسر می برد، اعراب در فکر پر کردن جیب دولت آمریکا با پترودلارهای خودشان هستند. وضعیت بحرانی آنروا و پترودلارهای اعراب!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: