اپل در صدد رقابت با کوآلکام در تولید مودم

کدخبر: 2293692

خبرهای جدید از کمپانی اپل حاکی از این است که این شرکت قصد دارد در تولید مودم با شرکت کوآلکام رقابت کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، ظاهرا، اپل در حال کار کردن روی مودم ساخت خود است تا بهتر بتواند زمینه های رقابت با شرکت کوآلکام را به صورت جدی تری ادامه دهد. این خبر بر اساس تعدادی شغل جدید است که شرکت اپل در لیست شغل های خود اضافه کرده است. حضور مهندسان برای طراحی تراشه PHY لایه یک سلولی نشانه این است که اپل در نظر دارد روی یک سخت افزار شبکه کار می کند. دو پست از این شغل ها، معمار سیستم مودم سلولی، یکی در سانتا کلارا و دیگری در سن دیگو، خانه کوآلکام است.

منابع خبری نشان می دهند که اپل نه به صورت بالقوه در تلاش است تا مودم های ساخت شرکت خود را ارائه کند، بلکه با برنامه ای خاص تلاش می کند تا مودم های خود را در آیفون های آینده خود مورد استفاده قرار دهد. به نظر می رسد که اپل قصد دارد همکاری و شراکت طولانی مدت خود را با اینتل متوقف کند و از محصولات داخلی خود استفاده کند.

بر اساس گزارش The Information، این مودم جدید سال ها نیاز به وقت دارد و به همین دلیل اولین گوشی آیفون با مودم 5G که در سال 2020 معرفی خواهد شد، از مودم نسل پنجم اینترنت اینتل استفاده خواهد کرد. اگر اپل تازه آغاز به استخدام مهندسان برای خود کرده، این قضیه طبیعی است که چندین ماه تولید این مودم ها به طول انجامد اما این حرکت می تواند خبری جالب در دنیای تلفن های همراه به خصوص برای شرکت های کوآلکام و اینتل باشد، دو شرکتی که بزرگترین تأمین کننده تلفن همراه در جهان به حساب می آیند.

گفتنی است، اپل در سال های اخیر از مودم های هر دو شرکت کوآلکام و اینتل برای دستگاه های خود استفاده کرده است اما زمانی که اپل از شرکت کوآلکام به دلیل گرفتن پول بیش از حد از آن، شکایت کرد و روابط اپل و کوآلکام از آغاز سال 2017 تاریک شد. با توجه به درگیری های اخیر اپل و کوآلکام و استفاده اپل از تراشه های اینتل، کوآلکام با ادعای دزدیده شدن حق ثبت اختراع این شرکت توسط اپل، از شرکت چندملیتی اپل شکایت کرده و قصد دارد فروش دستگاه های اپل را در آمریکا و چین به پایان برساند.

بیشتر بخوانید: آپدیت جدید iOS اتصال گوشی های اپل با دیتای سیم کارت را مختل می کند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: