بولتون: تا آزادی کشتی‌های اوکراینی دیداری بین ترامپ و پوتین صورت نمی‌گیرد

کدخبر: 2293779

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت: هیچ گونه دیداری بین دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین تا زمانی که روسیه کشتی‌های اوکراینی وملوانانش را آزاد نکند، صورت نخواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت: من فعلا تا آینده پیش رو شرایط را برای اینکه چنین نشستی (بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه) برگزار شود مهیا نمی‌بینم و این تا زمانی که کشتی‌های اوکراینی و خدمه آنها آزاد نشوند برقرار خواهد بود.

در تاریخ ۲۵ نوامبر روسیه اقدام به توقیف ۳ کشتی نیروی دریایی اوکراین در نزدیکی تنگه کرچ کرده و ۲۴ ملوان را آنها را بازداشت کرد.

مسکو تاکید داشته که این کشتی‌ها ورود غیرقانونی به آبهای ارضی روسیه در نزدیکی منطقه کریمه داشته‌اند. ائتلاف ناتو از نیروی دریایی اوکراین اعلام حمایت کرده و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در روز پنجشنبه گفت روسیه باید فورا این ملوانان و کشتی‌های توقیف شده آنها را آزاد کند و اجازه به آزادی دریانوردی از جمله دسترسی آزاد به بنادر اوکراینی در دریایی ازوف دهد.

استولتنبرگ تاکید کرد: این بخشی از الگوی رفتاری روسیه برای ایجاد بی‌ثباتی است. ما قویا اقدام روسیه در انضمام غیرقانونی شبه جزیره کریمه به خاک خود را محکوم می کنیم.

اخیرا کرملین اعلام کرد: پوتین و ترامپ در حاشیه نشست گروه ۲۰ درآرژانیتن درباره این مسئله صبحت کرده اند. بعد از این مناقشه ترامپ نشست رودروی برنامه ریزی شده اش با پوتین در این اجلاس را لغو کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: