تونی بلر: اروپا و بریتانیا برای همه پرسی دوم برگزیت آماده شوند

کدخبر: 2293803

نخست وزیر پیشین انگلیس بر این باور است که بریتانیا و اتحادیه اروپا باید خود را برای برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت آماده کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس امروز جمعه در اظهاراتی گفت: بریتانیا و اتحادیه اروپا باید برای همه پرسی دوم برگزیت آماده باشند چرا که پارلمان احتمالا با توافق برگزیت موافقت نخواهند کرد و این مردم خواهند بود که باید این بن بست را بشکنند.

بر اساس این گزارش در حالی که کمتر از چهار ماه زمان تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس 2019 میلادی باقی مانده است، وضعیت توافق برگزیت بین لندن و بروکسل مشخص نیست.

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به 320 رای مثبت از 650 نماینده پارلمان خواهد داشت. رای گیری پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت به تاخیر افتاده است.

پارلمان آلمان هرگونه مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد کرد

مرکل: هیچ برنامه ای برای تغییر توافق برگزیت نداریم

نشست کابینه انگلیس درباره برگزیت لغو شد

کمیسیون اروپایی هرگونه مذاکرات مجدد درباره برگزیت را رد کرد

ترزا می با مرکل درباره تعویق رای گیری برگزیت در پارلمان انگلیس دیدار می کند

بلر در سخنانی در جمع رهبران اروپایی در بروکسل، اظهار داشت: رهبران اروپا باید اصلاحاتی را در اتحادیه اروپا پیشنهاد دهند تا این اتحادیه را برای باقی ماندن بریتانیا جذاب تر کند. اکنون وقت آن است که بریتانیا و اتحادیه اروپا برای برگزاری همه پرسی دوم برگزیت آماده شوند.

وی افزود: پیشنهاد اصلاح از سوی اتحادیه اروپا نشان خواهد داد که رهبری سیاسی اروپا و بریتانیا به نگرانی های کسانی که در حمایت از برگزیت رای داده اند، توجه داشته اند.با این اقدام آنها نه تنها به نگرانی های مردم بریتانیا بی احترامی نکرده اند بلکه نگرانی های آنها را با روشی که خسارت بار نباشد، تامین می کنند.

تونی بلر از سال 2016 میلادی که همه پرسی برگزیت برگزار شد، بارها خواستار بازنگری در روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: