احتمال تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی موضوع تشکیل ارتش کوزوو

کدخبر: 2293911

روسیه و صربستان از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهند برای بررسی تبعات تشکیل ارتش کوزوو جلسه‌ای تشکیل دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، روسیه و صربستان از شورای امنیت سازمان ملل می خواهند برای بررسی تبعات تشکیل ارتش کوزوو جلسه ای تشکیل دهد.

مقامات جمهوری کوزوو اکتبر گذشته تصمیم گرفتند تا نیرو های امنیتی کوزوو (KSF) را به ارتش ملی تغییر دهند. با وجود مخالفت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و هشدار های روسیه و صربستان، این تصمیم روز جمعه در پارلمان کوزوو به تصویب رسید.

دولت صربستان این تصمیم کوزوو را ناقض قطعنامه ۱۲۴۴ شورای امنیت توصیف کرده است. به نوشته پایگاه «بالکانیو»، «ایویچا داسیچ» وزیر خارجه صربستان گفته کشورش تشکیل جلسه فوری شورای امنیت را خواستار می شود تا «نقض آشکار» این قطعنامه را مورد بررسی قرار دهد. وی افزود: «این مستقیم ترین تهدید برای صلح و ثبات در این منطقه و همچنین تهدیدی برای امنیت صرب هایی است که در کوزوو و متوهیجا زندگی می کنند، است.»

«کنستانتین کوساشف» رئیس کمیته امور خارجه شورای فدراسیون روسیه هم با بیان اینکه ممکن است کوزوو خود را برای جنگ آماده کند، گفته است که شورای امنیت سازمان ملل باید این مسئله را مورد بررسی قرار دهد. وی آمریکا را عامل پشت صحنه تصمیم کوزوو برای تشکیل ارتش معرفی کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: