حجت‌الاسلام رستمی در دانشگاه علم و صنعت:

دانشگاه محل ارتجاع پهلوی یا مارکسیسم نیست/ دانشگاه باید حلال مشکلات مردم باشد

کدخبر: 2293923

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشگاه محل ارتجاع پهلوی یا مارکسیسم نیست، گفت: شعار درود بر سوسیالیست شعار دانشگاه نیست و این ارتجاع است، گریه کردن سر قبری است که مرده در آن نیست.

حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در نشستی در دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اهمیت کاری که برای خدا انجام می‌شود، گفت: خداوند به مؤمنان می‌فرمایند اگر سختی به شما رسید، اذیت شدید و شما را تحریم کردند هر اتفاق برای شما یک عمل صالح است و ما این امداد و عنایت خدا را می‌بینیم،حتما تحمل سختی با توکل بر خدا،اتخاذ تصمیمات هوشمندانه و عمل جهادی پیروزی برای ما به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما یک بار در زمان جنگ تحمیلی این مسیر را رفته ایم، یک زمان حتی اجازه نمی‌دادند ما برای دفاع از کشورمان سیم خاردار وارد کنیم، اما الان بحث بر سر برد موشک ها،توانمندی های فناوری ما مانند هسته ای یا قدرت منطقه ای ماست و این اتفاق بزرگ است که به واسطه ایمان به خدا و اتکا به نفس ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در بخش دیگری از جلسه گفت: نگاه برخی به دانشگاه نگاه به یک محصول غربی و صد در صد وارداتی است که باید همه لوازم و پیامدهای آن را بپذریم و هیچ نیازی نیست که نسبت به مختصات بومی، ملی و دینمان دانشگاه بروز رسانی شود، این نگاه یک نگاه ارتجاعی است، حتی کشورهایی که مبدا نظری آنها لیبرال دموکراسی است و ادعای سکولاریزم در تمام ساحات دارند هم اینگونه به پدیده ها نگاه نمی کنند، خروجی دانشگاه فقط نباید فن‌سالاری باشد بلکه محیط دانشگاه باید محیطی باشد که خروجی آن انسان مطلوب تعالی باشد نه توسعه، توسعه با تعالی فرق دارد و عموم تعاریفی که از توسعه می شود و برخی هم در داخل آن را تکرا می کنند، انسانی است که هیچ ارتباطی با اخلاق و معنویت و حتی کشور خود هم ندارد.

وی افزود: یکی از اساتید دانشگاه‌ها که زمانی هم معاون پژوهشی وزیر علوم بوده یک زمان گفت نباید از دانشگاه انتظار فعالیت غیر علمی داشت. خب این نگاه را با نگاه حضرت امام خمینی (ره) و نگاه رهبر معظم انقلاب مقایسه کنید تفاوت از زمین تا آسمان است.

رستمی اظهار داشت: در این مسیر تربیتی اساتید ما نقش به سزایی دارند، همه کاره فکری و فرهنگی در دانشگاه یک طرف نقش اساتید طرف دیگر اساتید هستند که با تخاطب واقعی با دانشجویان بیشترین اثر بخشی را دارند.

وی یادآورشد:‌ دانشجویان امانت‌هایی دست ما هستند، مانند بچه‌های خودمان آنها را خلاق قدرتمند، متعهد، مبتکر تربیت کنیم. آینده از آن این نسل است، دانشجوی ما پاکدستی را از ما می‌آموزد و اگر استادی در مسیر تربیت دانشجو کوتاهی کند به مشکل خواهیم خورد.

رستمی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: نظام برآمده از انقلاب اسلامی نظامی است که در مقابل لیبرال دموکراسی ایستاد و امروز هم می‌بینیم که حدود ۴۰ سال است با ما دشمنی می‌کند تا ما به آنچه می‌خواهیم نرسیم.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که دشمن برای تحریم ایران دارد، گفت: آیا آن چیزهایی که ما الان داریم و اتفاقات مثبتی که در دانشگاه ها برای حل مشکلات جامعه افتاده را جامعه خبر دارد ؟ یک مشکل مهم ما رسانه است که فعالیت های مثبت و نقاط مثبت کم تر دیده می شود.

رستمی تصریح کرد: اگر اعتماد به نفس یک جامعه گرفته شود و اگر امید یک جامعه گرفته شود آن جامعه می میرد دانشگاه محل حضور فرهیختگان جامعه است فرهیختگان آرمانخواه هستند و وضع موجود را می‌بینند و به سمت وضع مطلوب حرکت می‌کنند. نباید در بدنه فرهیخته‌گی خستگی و خمودگی وجود داشته باشد. دانشگاه در کنار مردم است و باید حلال مشکلات مردم باشد.

وی ادامه داد: از دانشگاه باید نقد بیرون بیاید اما نقد دانشگاه نقد براندازانه نیست. دانشگاه محل ارتجاع پهلوی یا مارکسیسم نیست، شعار درود بر سوسیالیست شعار دانشگاه نیست و این ارتجاع است،گریه کردن سر قبری است که مرده در آن نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان ادامه داد: وزیر خارجه ترکیه مصاحبه‌‌ای داشت و خبرنگار به او گفت یک زمانی غرب گفت ایران باید منزوی شود اما ایران حالا در منطقه دست بالا را دارد و کشور ها را در مقابل تروریسم نجات می دهد، این چه انزوایی است؟

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: