دهقانی: باید توطئه‌های آمریکا را با هوشیاری خنثی کرد

کدخبر: 2293934

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان به خصوص آمریکا گفت: باید با تلاش و پشتکار و اقدامات مبتکرانه و خلاقانه توطئه‌های آمریکا را خنثی کرد.

کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره توطئه آمریکا در سال آینده، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکیداتی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی‌اش داشتند که مهم‌ترین آن حفظ روحیه استقلال طلبی و داشتن استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران است که با از جان گذشتگی جوانان وطن حاصل شده است.

وی افزود: اگر ما به این نقطه رسیده ایم با مقاومت و نادیده گرفتن قدرت استکباری آمریکا و مبارزه با آن بوده است. نباید غافل شد که آمریکا برای این کشور برنامه‌ دارد تا روحیه استقلال را گرفته و ما را همچون کشور عربستان کند. پس نباید از این نیت آمریکا غافل شد و به دنبال آن تلاش روز افزون در عرصه های مختلف به خصوص در حوزه های مختلف داشت.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، ادامه‌ داد: آمریکا می‌خواهد با برنامه‌ریزی مشخصی ما را همچون حکومت وابسته قبل از انقلاب کند که قطعا با تلاش و کوشش ما در داخل کشور به این هدف نمی‌رسد چون ما با جان گذشتگی به اقتدار نظام رسیده ایم.

دهقان با تاکید بر لزوم کار و تلاش زیاد برای بهبود وضعیت اقتصادی، گفت‌: باید در زمینه اقتصادی هم مبنا را مقاومت و نگاه به ظرفیت تولید داخل قرار داد تا ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شده که نتیجه‌ آن پیشرفت و آبادانی کشور است.

وی در ادامه‌ با بیان این که آمریکا برای نفوذ و اقدامات علیه ایران بعد از حربه تهدید ، انسجام داخلی را هدف قرار داده است، گفت‌: آمریکا می‌خواهد در کشور ما تشتت و تفرقه ایجاد کند پس باید با هوشیاری نقشه دشمن را خنثی کرده و در ‌عین ‌حال به دور از اقدام انفعالی مبتکرانه و خلاقانه و با پشت کار در حوزه دیپلماسی خارجی وارد شده و روابطه دو جانبه به خصوص روابط با همسایگان را تقویت کنیم.

به گفته نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایجاد اختلاف بین ما و همسایگان و ایجاد اختلاف در داخل کشور از برنامه‌های آمریکا است که باید با آن مقابله کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: