فارس من| شهردار منطقه ۱۵ در گفت‌وگو با فارس:

جلوگیری از ورود آب فاضلاب به نهرهای عمومی /شهروندان برای کاهش حیوانات موذی کمک کنند

کدخبر: 2293971

شهردار منطقه ۱۵ گفت: در بعضی از مناطق متأسفانه آب فاضلاب را به نهرهای عمومی منتقل می‌کنند که همین موضوع نیز مشکلاتی را برای بهداشت محله ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، «سامانه فارس من» با هدف پیگیری مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده و سعی می‌کند در اسرع وقت به پیگیری موارد اعلامی بپردازد.

سوژه مطرح‌شده در سامانه فارس من حیوانات موذی در محله مشیریه است که مشکلات زیادی را برای شهروندان این محله ایجاد کرده است.

در این خصوص وحید محمدی شهردار منطقه ۱۵ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: واقعیت این است که حذف حیوانات موذی در محلات شهر تهران دوجانبه است و باید شهرداری و شهروندان در این خصوص به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به وجود حیوانات موذی مانند موش در تهران گفت: در این خصوص طعمه‌گذاری لازم انجام شده است و پیمانکار نیز در مناطق مختلف برای حذف حیوانات موذی وجود دارد.

وحید محمدی گفت: درباره برخورد با این مشکل نقش مردم خیلی مؤثر است و در بعضی از جاها علی‌رغم اینکه سم هم نمی‌ریزیم ولی به دلیل اینکه مردم همکاری و رعایت می‌کنند، مشکل حیوانات موذی را نداریم.

وی اضافه کرد: در منطقه مشیریه ساختمان‌های قدیمی وجود دارد که لوله حمام و حیاط آنها به نهرهای عمومی شهرداری باز می‌شود که البته با این موضوع برخورد می‌کنیم، ولی این معضل وجود دارد.

شهردار منطقه ۱۵ افزود: عدم رعایت موارد بهداشتی موجب زاد و ولد حیوانات موذی در شهر می‌شود و شهروندان در صورتی که نکات لازم را رعایت کنند و زباله‌ها را به موقع بیرون بگذارند، قطعای این مشکل کمتر خواهد شد؛ چراکه ما مرتبا مخازن جمع آوری زباله را می‌شوییم و انهار را لایروبی می‌کنیم و از شهروندان درخواست می‌شود که در نهر‌ها آغال نریزند.

وحید محمدی اظهار داشت: بعضی از مناطق متأسفانه آب فاضلاب را به نهرهای عمومی منتقل می‌کنند که همین موضوع نیز مشکلاتی را برای بهداشت محله ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: در مناطقی که ساختمان‌ها نوسازی شده‌اند، معضل حیوانات موذی کمتر است ولی متأسفانه در بافت‌های قدیمی همچنان با این معضل مواجه هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: