سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

باید فرهنگ پژوهش را در مدارس جا بیندازیم/ دانش‌‌آموزان نباید از یادگیری خسته شوند

کدخبر: 2293978

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: باید سعی کنیم عشق یادگیری را در وجود دانش‌‌آموزان قرار دهیم تا از یادگیری خسته نشوند و شوق تغییر و احساس کنجکاوی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌آموزی صبح امروز در مدرسه دخترانه یاس نبی برگزار شد.

حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این مراسم اظهار کرد: در اهمیت و ضرورت پژوهش در آموزه‌های دینی بسیار گفته شده است.

وی ادامه داد: قرار نیست در آموزش و پرورش تولید علم کنیم البته اگر مرکز پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تولید علم کند، خوب است اما باید سعی کنیم عشق یادگیری را در وجود دانش‌‌آموزان قرار دهیم و از یادگیری خسته نشوند، شوق تغییر و احساس کنجکاوی پیدا کنند.

تورانی افزود: این موضوع باید در تولیدات و محتواهای آموزشی ما وارد شود و باید کتاب‌ها به سمت پژوهش محوری و خلاقیت محوری برود که البته توجه می‌شود؛ ضمن اینکه این موضوع باید در سایر برنامه‌ها مثل پرورشی و روش تدریس معلمان نیز وارد شود.

وی با بیان اینکه باید مثبت اندیش باشیم و قدر داشته‌ها را بدانیم، اظهار کرد: برخی مردم منفی اندیش هستند و فقط نداشته‌ها را می‌بینند؛ از سوی دیگر برخی چالش‌ها جهانی است و در همه جا وجود دارد؛ به عنوان مثال در دنیا در بحث یادگیری، خلاقیت مطرح است؛ باید بر داشته‌ها تکیه کرده و بر نداشته‌ها غلبه کنیم.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: دانش‌آموز در برابر مشکلات نباید فوری به سراغ حل‌المسائل بروند بلکه باید جست‌وجو کنند؛ باید فرهنگ پژوهش را در مدارس جا بیندازیم تا دانش‌آموزان بتوانند در آینده در محیط دانشگاه، خلق و کسب ارزش کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: