معاون آموزش ابتدایی اموزش و پرورش:

حذف مشق شب نداشتیم/ طرح جابر دانش آموزان را به سوی تفکر خلاق سوق می‌‎دهد

کدخبر: 2293990

حکیم زاده گفت: به هیچ عنوان حذف مشق شب نداشتیم بلکه مشق‌های مهارت محور در پایه اول تا سوم ابتدایی جایگزین شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی که در مدرسه یاس نبی منطقه ۷ برگزار شد، اظهار کرد: اگر به این موضوع آگاه باشیم که خوب شنیدن، تدبیر کردن و عالم شدن جز ویژگی های پژوهشگر است؛ این مورد باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت دوره کودکی در ایجاد خلاقیت ادامه داد: امسال برای اولین بار داستان نویسی در برنامه های دانش آموزی مورد توجه قرار گرفت که مرتبط ترین بستر خلاقیت با اقتضائات دوره کودکی محسوب می شود.

حکیم زاده اظهار کرد: در معاونت دوره ابتدایی موضوع آموزش در قالب بازی مورد توجه شد و مهارت های عملی و زندگی در قالب دست ورزی ارائه می شود.

برخی افراد در ساده ترین مفاهیم مهارت باز می مانند

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه تکالیف مهارت محور جزو اقدامات برای پژوهش است، تصریح کرد: به هیچ عنوان حذف مشق شب نداشتیم بلکه مشق های مهارت محور در پایه اول تا سوم ابتدایی جایگزین شد، بچه های ما رونویسی و روخوانی بسیار داشتند اما مهارت نوشتن و درک مطلب کمتر است و و مشق های مهارت محور از روخوانی ها و رونویسی های تکراری به سمت مهارتی بودن برود.

حکیم زاده بیان کرد: اکنون برخی افراد در ساده ترین مهارت باز می مانند، حتی نمی توانند طول و عرض یک پرده را محاسبه کنند.

اقتصاد دانش بنیان کلید نجات کشور است

وی با اشاره به اجرای طرح جابر بیان کرد: این جشنواره بارقه های امید را در دل ما زنده نگه می دارد که بسترهایی فراهم شده تا دانش آموزان با دست سازه های خود کاری انجام دهند و از حافظه محوری به سمت تفکر خلاق می روند و در نهایت به سمت اقتصاد دانش بنیان که کلید نجات محسوب می شود، گام بر می داریم و مادامی که چنین سرمایه های ارزشمندی داریم مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای خبر/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: