هیات رئیسه ۲ ماه قبل به وزیر نامه نوشت تا تکلیف ما را روشن کنند

اصفهانیان:اگر همه تیم‌ها ضرر کرده اند پس کدام تیم سود برده است؟/ برای استفاده از کلمه قلدرخان متاسفم!

کدخبر: 2294000

رئیس کمیته داوران گفت: اگر اشتباهات داوری باعث شده همه ضرر کنند پس کدام تیم سود برده است؟

به گزارش خبرگزاری فارس، فریدون اصفهانیان در خصوص داوری‌های هفته‌های اخیر و همچنین انتقاداتی که به داوران می‌شود گفت: ما اشتباه داریم و این را قبول داریم ولی اکثر تیم‌ها می‌گویند اشتباهات به ضرر ما بوده است، حتی یک تیم نمی‌گوید که ما از داوری سود بردیم. اگر اشتباهات باعث شده همه ضرر کنند پس کدام تیم سود برده است؟ طرف دوم ما که تیم‌های خارجی نیستند همه ایرانی هستند، وقتی یک تیم ضرر می‌کند پس تیم روبرو سود می‌کند اما هیچکس نمی‌گوید ما سود کرده‌ایم.

وی افزود: شما حتی برای پول شماری هم ممکن است دچار اشتباه شوید به همین دلیل بانک‌ها دستگاه آورده‌اند که شاید دستگاه‌ها هم اشتباه کنند! در جام جهانی هم از داوران و کمک‌های ویدئویی استفاده کردند، داوران ما هیچ وقت دوست ندارند اشتباه کنند، اگر هم می‌گویند اشتباهات داوری جزوی از فوتبال است ولی من این موضوع را قبول ندارم. ما باید سعی کنیم و تلاش کنیم تا شرایط داوری بهتر شود.

اصفهانیان تاکید کرد: ما بهترین مدرسان را برای آموزش داوران آورده‌ایم، دوست داریم نقاط قوت داوران بیشتر شود ولی واقعا نمی‌دانم چه کار کنیم؟ باشگاه‌ها هم بیایند خودشان دوربین‌ها را در ورزشگاه‌ها نصب کنند تا این سیستم ویدئویی VAR‌ به فوتبال ایران بیاید. قبول دارم این کار سخت است اما دولت هم باید کمک کند.

وی تاکید کرد: ما با خود آقای تاج هم که حرف زدیم معتقد بود که باید دولت هم کمک کند. ما جلسات مختلفی برگزار کردیم و حتی با آقای فغانی در این زمینه صحبت کردیم، در جلسه آخر هم گفته شد که هر ورزشگاه باید حداقل 10 دوربین داشته باشند و اتاق جداگانه داشته باشند ضمن آنکه هر استادیوم 300 هزار دلار برای نصب این سیستم هزینه می‌خواهد. البته من قیمت‌ها را دقیق نمی‌دانم ولی این رقم مطرح شده است.

رئیس کمیته داوران در خصوص اظهارات قلعه‌نویی در مورد قلعه‌نویی که از لفظ قلدرخان استفاده کرده بود گفت: استفاده از این کلمات درباره یک داور که کل جهان او را قبول دارند درست نیست. من نشنیدم قلعه‌نویی چنین حرفی زده باشد ولی اگر زده شده متاسفم. فغانی بهترین داور آسیا است و با این حرف‌ها ارزشش کم نمی شود.

وی در خصوص اینکه قبول دارد فغانی نگاه بالا به پایین در فوتبال ما دارد گفت: داور با توجه به مدیریت در هر بازی وارد زمین می‌شود. من از فغانی حرکت‌هایی دیدم که داوران دیگر نمی‌توانند داشته باشند. بعضی مواقع لازم است داور به بازیکن چشم غره برود. خود آقای قلعه‌نویی هم در بازی عصبانی می‌شود و به بازیکنش می‌گوید این چه وضعش است! این مدیریت خودش است. اما وقتی ما داور را عوض می‌کنیم فوری می‌گویند چرا؟ خود مربی بازیکن را به زمین می‌فرستند و چند دقیقه بعد او را عوض می‌کند اما از ما یک سوال نمی‌کنند چرا داور عوض شده است؟ به نظرم اگر هر کسی وظایف خودش را اجرا کند این مسائل اتفاق نمی‌افتد.

اصفهانیان ادامه داد: مگر ما اسم باشگاه‌ها را فرهنگی-ورزشی نگذاشته ایم.کجای این کارها فرهنگ سازی است؟ مگر ما اشتباهات را قبول نداریم؟ مگر این اشتباهات در والیبال نیست؟ چرا در این رشته دستگاه نصب کرده‌اند چون آنها خواسته اند اشتباهات کم شود. مگر ما استرالیا را بردیم و به جام جهانی رفتیم گل آفساید نزدیم؟ ما با گل آفساید به جام جهانی رفتیم این را همه دیدند. درست است که ما داوری داریم که در جام جهانی درخشیده ولی داوران ما باید آموزش ببیند. مگر داوران ما نیاز به دکتر و فیزیوتراپ و بدنساز ندارند؟ ما در کوزه چه ریخته ایم که از آن بخواهیم؟ فدراسیون در حد و اندازه وسع خودش در حال کار کردن است و این را باید قبول کرد.

رئیس کمیته داوران در خصوص اینکه بحث VAR فقط یک بحث خبری بود و ما زیرساخت آن را نداریم گفت: اینگونه نیست. ما باید این سیستم را بیاوریم. با توجه به بضاعت فوتبال ما باید قبول کنیم که کار سخت است.کجای دنیا پول حق پخش را نمی‌دهند؟ این پولها را در خارج از ایران می‌گیرند و برای فوتبالشان هزینه می‌کنند. حرف من این است در فوتبال ما از حق پخش چیزی عاید فوتبال نمی‌شود.

وی در خصوص اینکه خودش بازنشته است و آیا در محل کار حاضر می‌شود گفت: ما مشکلی نداریم و چیزی به ما نگفته اند. اگر ساکت استعفا کرده خودش باید جواب بدهد. ما 2 ماه قبل یک نامه به وزیر نوشتیم که تکلیف ما را روشن کنند. اساسنامه ما نهاد غیر دولتی است،ما هم زیر نظر اساسنامه کار می‌کنیم که به تائید هیات وزیران در سال 83 رسیده است. آن زمان فدراسیون یک نهاد غیر دولتی بوده و بعد از تائید اساسنامه توسط فیفا ما مشغول به کار شدیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: