ابلاغ شریعتمداری برای شفاف‌سازی قراردادها+ سند

کدخبر: 2294089

وزیر رفاه در راستای شفاف‌سازی تمام سازمان‌ها و صندوق‌های زیرمجموعه این وزارتخانه دستور داد تا تمام قراردادهای اقتصادی و غیراقتصادی به صورت شفاف گزارش شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، پس از تأکید جدی محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق شفافیت و اینکه بارها اعلام کرد که مسیر ایجاد شفافیت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگشت‌ناپذیر است؛ این بار بخشنامه شفافیت را ابلاغ کرد.

وی قبلا اعلام کرده بود که « آقازاده، خانم‌زاده یک ریال، یک دلار، یک میلیارد دلار نمی‌شناسد. البته عده‌ای ناراحت می‌شوند و به نقایص کار خرده می‌گیرند ولی هیچ باکی نیست. کار آغاز شده هر روز بی‌نقص‌تر ادامه خواهد داشت.»

اما این بار در بخشنامه‌ای که از سوی وزیر رفاه ابلاغ شده آمده است: «از آنجا که شفاف‌سازی کلیه قراردادهای اقتصادی و غیراقتصادی (اعم از مناقصه‌ها، مزایده‌ها، خرید و فروش‌ها، معاملات، خرید خدمات ...) از اهم برنامه‌های اعلامی اینجانب در مجلس است؛ لذا لازم است به منظور جلوگیری از هرگونه ابهام و تخلف احتمالی، فرایند اقدامات از سوی جامعه و دستگاه‌های ناظر قابل مشاهده و رصد را داشته باشد.

بنابراین مقتضی است واحدهای تابعه و وابسته،‌ تمام مراحل بررسی و انعقاد قراردادها و معاملات خود را علاوه بر ثبت در پایگاه بازرسی کل کشور، پایگاه ملی مناقصات، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و پایگاه قراردادهای کل کشور، بر روی درگاه اطلاع‌رسانی آن واحد و وزارت متبوع نیز بارگذاری کنند.

شایسته است مدیران محترم بر اجرای دقیق و کامل این بخشنامه نظارت موثر داشته و از هرگونه اقدامی برخلاف این دستورالعمل جدا جلوگیری نموده و با متخلفین احتمالی وفق مقررات امور اداری برخورد و از نتیجه، دفتر اینجانب را مطلع نمایند.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: