در پنجاهمین سالگرد بزرگداشت رحلت علامه امینی(ره) مطرح شد

اتفاقی که سبب شد علامه جعفری شرح ۲۷ جلدی نهج‌البلاغه را نگارش کند

کدخبر: 2294096

آیت‌الله حسینی قزوینی در مراسم پنجاهمین سالگرد رحلت علامه امینی به بیان اتفاقی پرداخت که سبب شد علامه جعفری تحقیق درباره نهج‌البلاغه را آغاز و شرح ۲۷ جلدی بر این کتاب شریف نگارش کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس؛ دومین نشست علمی مجمع علویه طهران به مناسبت پنجاهمین سالگرد رحلت صاحب الغدیر علامه امینی در حسینیه سادات تهران برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله حسینی قزوینی، مدیر سابق شبکه ولایت و از اساتید حوزه علمیه قم در دومین نشست علمی مجمع علویه طهران به مناسبت پنجاهمین سالگرد رحلت صاحب الغدیر به تبیین جایگاه علمی علامه امینی(ره) پرداخت و اظهارکرد: با بیان اینکه مباحث علوم عقلی دارای ابعاد توصیفی و توصیه‌ای است، اظهار کرد: تلاش علامه این بوده که تمام زندگیش را وقف ترویج ولایت اهل بیت علیهم‌السلام کند و تا آنجا جایگاه وی رفعت داشت که باوجود اختلاف شدید ایران و عراق جنازه‌اش با یک پرواز اختصاصی به نجف منتقل شد و در حرم حضرت امیر(ع) دفن شد که برای بسیاری از بزرگان تعجب بود.

وی با تأکید بر اینکه وی تأثیر فراوانی بر گسترش جریانی تبلیغی ولایت داشته افزود: علامه محمدتقی جعفری در شرح حالش می‌نویسند، یک شب علامه امینی را خواب دیدم و ایشان به من گفت که آقای جعفری از دست من که دیگر کاری بر نمی‌آید شما که هستید تلاش کنید و برای امیرالمومنین کار کنید این مرد خیلی مظلوم است. این خواب مقدمه نوشتن شرح ۲۷ جلدی نهج‌البلاغه توسط علامه جعفری شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی آل‌البیت علیهم‌السلام اظهارکرد: آقازاده حضرت علامه یک شب بعد از رحلت ایشان مهمان بنده بود و برایم نقل کرد که در زمان مریضی پدر بنده بالای سرش حاضر بودم. علامه بر روی تخت بیمارستان در حال گریه کردن بود و اظهار می‌کرد که آرزویم این بود که از اول تا آخر دنیا عمر می‌کردم تا برای مظلومیت حضرت امیر علیه‌السلام گریه کنم.

پیش از سخنرانی آیت‌الله حسینی قزوینی، قاسم صرافان شاعر آیینی اشعاری در وصف امیرالمومنین علیه‌السلام خواند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: