واکنش تند انور قرقاش به اظهارات اردوغان علیه ولیعهد سعودی

کدخبر: 2294102

پس از آنکه رئیس جمهور ترکیه، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را به دست داشتن در ماجرای قتل جمال خاشقجی متهم کرد، وزیر مشاور در امور امارات دو کشور قطر و ترکیه را به هدایت طرحی برنامه‌ریزی شده علیه ریاض و رهبری آن متهم کرد.

به گزارش ایسنا، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور امارات در توییتی آنچه را طرحی برای بدنام کردن عربستان توصیف کرد، جدید یا عجیب ندانسته بلکه آن را "تکرار دوباره طرح تثبیت شده دوحه علیه همسایگانش" خواند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، قرقاش با انتقاد از اردوغان گفت: منطقی است که تلاش آنکارا برای هدف قرار دادن ریاض به جایگاه آنکارا در منطقه آسیب وارد کرده و در کاهش نفوذ آن تاثیر خواهد داشت.

رئیس جمهور ترکیه پیش از این از مسئولان عربستان خواسته بود کسانی که در قتل خاشقجی دست داشته‌اند را برای محاکمه به ترکیه بفرستد.

اردوغان در کنفرانس دوم انجمن "پارلمان‌های حامی قدس" که در استانبول برگزار شد، خطاب به مسئولان عربستانی گفت: اگر شما قادر به محاکمه عاملان این جنایت نیستید، دادگاه‌های استانبول باید مطابق با قوانین بین‌المللی کار را بر عهده بگیرند و شما نیز باید آنها را برای محاکمه به اینجا بفرستید.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تاکید کرد: خاشقجی متاسفانه در پی یک اقدام حقیرانه در کنسولگری عربستان شهید شد.

وی افزود: پس از آنکه مجلس سنای آمریکا، عربستان را به دست داشتن در پرونده خاشقجی متهم کرد، و پس از اظهارات نیکی هیلی در این خصوص، کار به مرحله پیشرفته‌ای رسید و به زودی بسیاری از مسایل افشا خواهند شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: