رئیس‌جمهور لبنان: مسأله فلسطین، مسأله ماست

کدخبر: 2294105

رئیس‌جمهور لبنان ضمن تأکید بر حمایت از فلسطین تأکید کرد در قدس آثار دینی و مسیحی وجود دارد که نباید یهودی شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأتی از «ائتلاف جهانی انجمن‌های حامی قدس و فلسطین» به همراه رئیس این ائتلاف «محمد ارسلان» جمعه (دیروز) با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، ارسلان در این دیدار از مواضع دائمی میشل عون در حمایت از مسأله فلسطین و ائتلاف جهانی انجمن‌های حامی قدس و فلسطین قدردانی کرد.

وی همچنین حضور رئیس‌جمهور لبنان در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول را که در حمایت از قدس و محکوم کردن انتقال سفارت آمریکا به قدس (در می 2018) برگزار شد، ستود.

محمد ارسلان تصریح کرد ائتلاف جهانی انجمن های حامی قدس و فلسطین شامل 860 انجمن و اتحادیه است که در راستای آرمان فلسطین کار می‌کنند.

میشل عون هم گفت: مسأله فلسطین، مسأله ماست. در قدس آثار دینی مسیحی و اسلامی وجود دارد و نباید یهودی شود، ملت فلسطین حق دارد که وطنی برای خود داشته باشد. این قابل قبول نیست که فرد فلسطینی بخوابد و سپس بیدار شود و خودش را بدون هویت و وطن ببیند و با مرگ حق خود مجبور به مهاجرت شوند.

رئیس‌جمهور لبنان ادامه داد: فلسطینی‌هایی که امروز در فلسطین باقی مانده‌‌اند، مهاجرت می‌کنند و اسرائیل نمی‌خواهد‌ آنها به کشورشان بازگردند؛ اسرائیل تلاش می‌کند فلسطینی‌های باقی‌مانده را به «ساکنان» و نَه «شهروندان» تبدیل کند. این قابل قبول نیست که در آغاز هزاره سوم اینچنین اتفاق‌هایی رخ دهد و جهان با آن موافق باشد، دیگر حقوق بشر معنایی ندارد.

میشل عون در پایان صحبت‌های خود بار دیگر به دفاع از قدس ، سرزمین و ملت فلسطین تأکید کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: