عون: لبنان متعهد به دفاع از قدس و فلسطین است

کدخبر: 2294114

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که کشورش به دفاع از قدس و مردم و سرزمین فلسطین متعهد است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری فلسطینی شهاب، هیئتی از ائتلاف جهانی سندیکاهای یاری قدس و فلسطین و اتحادیه ها و سندیکاهای شغلی به ریاست محمد ارسلان رئیس این ائتلاف با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار و گفت وگو کردند.

دفتر ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: ارسلان از عون به خاطر مواضعش در حمایت از مسئله فلسطین و این ائتلاف بین المللی تشکر کرد.

ارسلان همچنین از برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در حمایت از مسئله فلسطین در ماه مه گذشته در استانبول و اقدام آن در محکوم کردن انتقال سفارت آمریکا به قدس تمجید کرد.

وی اشاره کرد: این ائتلاف نماینده حدود 860 سندیکای جهانی است و برای مطرح کردن مسئله فلسطین در این سندیکاها تلاش می کند.

از سوی دیگر، رئیس جمهور لبنان تاکید کرد: قابل قبول نیست که یک شهروند فلسطینی بخوابد و صبح بلند شود و ببیند که بدون هویت و میهن است و حق یک ملت بمیرد و کوچانده شود.

تمجید مقاومت فلسطین از عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری

خروش فلسطینیان در رام الله علیه جنایات اشغالگران صهیونیست

وی افزود: همچنین قابل قبول نیست که در سرآغاز قرن 21 چنین اتفاقاتی روی دهد و جهان با آن موافقت کند، زیرا اعلامیه جهانی حقوق بشر دیگر معنایی ندارد.

اعضای هیئت ائتلاف جهانی سندیکاهای یاری به قدس و فلسطین و اتحادیه ها و سندیکاهای شغلی روز گذشته وارد بیروت شدند و با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار کردند.

این هیئت شامل نمایندگانی از سندیکاهای ترکیه، اردن، الجزایر، مغرب، تونس، سودان، موریتانی، فلسطین و سنگال است.

ارسلان بعد از دیدار با نبیه بری بر لزوم افزایش تلاش ها در راه یاری رساندن به قدس و فلسطین به منظور مقابله با تجاوزگری و اقدامات روزانه اشغالگران علیه مقدسات تاکید کرد.

وی افزود: هدف ما بازگرداندن اراضی فلسطینی غصب شده به صاحبان آنها و برپایی کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف و رفع محاصره غزه و توجه دادن افکار عمومی جهان به مسئله فلسطین است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: