آغاز مجدد اعتراضات در فرانسه/ پلیس به پرتاب اشک‌آور متوسل شد

کدخبر: 2294122

پلیس فرانسه امروز شنبه برای متفرق کردن معترضان به سیاست‌های اقتصادی «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور این کشور به پرتاب گاز اشک‌آور متوسل شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، پلیس فرانسه امروز شنبه برای متفرق کردن معترضان به سیاست های اقتصادی «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور این کشور به پرتاب گاز اشک آور متوسل شد.

رسانه های فرانسه گزارش داده اند همزمان با آغاز مجدد تظاهرات، پلیس در خیابان «شانزلیزه» مستقر شده و به سمت معترضان گاز اشک آور پرتاب کرده است. تظاهرات کنندگان خواستار استعفای ماکرون هستند.

فعالان فضای مجازی جو پاریس را پرتنش توصیف کرده و از بروز برخی درگیری ها میان معترضان و پلیس در پنجمین هفته از اعتراضات خبر داده اند. اعتراضات در حالی برگزار می شود که ماکرون از سیاست هایی که آغازگر اعتراضات بوده اند عقب نشینی کرده است.

آمادگی فرانسه برای از سرگیری اعتراضات سراسری در پنجمین هفته متوالی

آمادگی پلیس فرانسه برای مقابله با تظاهرات تازه جلیقه زردها

تلاش ماکرون برای بازگرداندن آرامش به جامعه فرانسه

پیش از این وزارت کشور فرانسه اعلام کرد 69000 نیروی پلیس برای مقابله با اعتراضات در سراسر فرانسه مستقر شده اند. 8000 نفر از آنها در پاریس حضور دارند.هفته گذشته اماکن توریستی و تفریحی در فرانسه از بیم اعترضات تعطیل شدند اما این هفته مقام ها ادعا کرده اند انتظار می رود شمار کمتری در تظاهرات ها شرکت کنند.

ماکرون دوشنبه شب وعده داد حداقل میزان حقوق کارگران را افزایش داده و قوانین مالیات بر حقوق مستمری بگیران را لغو کند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: