محل‌های قدیمی تهران ارزش افزوده پیدا می‌کنند/علاقه روحانی به خانه‌های قدیمی

کدخبر: 2294147

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تشریح بازآفرینی شهری که مورد علاقه رئیس جمهور نیز است پرداخت و گفت: محلات قدیمی تهران با احیای خانه‌های تاریخی که برخی از آنها انباری شده‌اند، ارزش افزوده پیدا می‌کنند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، علی اصغر مونسان در بازدید از خانه تاریخی سرهنگ ایرج در محله پامنار تهران اظهار داشت: امروز بازدیدی از بازار تهران به خصوص پامنار داشتیم و این محلات از بخش های مهم تاریخی پایتخت به حساب می آیند.

پندهایی از گردشگری فرانسه با چاشنی اعتراضات / چرا بیمه کنسلی سفر برای ایرانیان وجود ندارد

تهران را طهران ببین

وی ادامه داد: محلات پامنار و اوزلاجان که محلات تاریخی تهران هستند در خود خانه های تاریخی مانند خانه سرهنگ ایرج داشته که سازمان میراث فرهنگی چند سالی هست آن را به تملک در آورده است.

مونسان تصریح کرد: ما در حوزه بازافرینی شهری موضوع مهم احیای بافت های قدیمی و خانه های تاریخی را داریم و مهمترین تفاوت بازافرینی شهری در قالب نوسازی شهری در آن است که ما باید نهاد اجتماعی را در این بافت ها احیا کنیم، تا زندگی به جریان بیفتد. در حالی که امروزه متاسفانه برخی از این خانه های تاریخی در بافت های قدیمی تبدیل به انباری شده اند.

معاون رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: در صورت تامین اعتبارات سعی خواهیم کرد با سرعت بیشتری احیا و مقاوم سازی خانه های تاریخی را پیش ببریم و معتقدیم احیای خانه هایی مانند خانه سرهنگ ایرج از مهمترین الگوهای بازآفرینی شهری هستند که باعث ارزش افزوده محلات قدیمی می شوند و سرمایه گذار ترقیب می شود در این محلات قدیمی و خانه های تاریخی سرمایه گذاری کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از خانه های تاریخی در بافت های قدیمی تهران شناسایی شده است، عنوان کرد: مسلماً پلاک به پلاک این کار صورت نگرفته است ولی طبق نقشه هایی که داریم بناهایی با ارزش تاریخی مشخص شده است و پلان و طرح های احیای آنها نیز آماده است و هر زمان که این ماموریت داده شود بازآفرینی شهری از منظر احیای خانه های تاریخی در محلات قدیمی صورت می پذیرد، زیرا مقوله بازآفرینی شهری از جمله مباحثی است که رئیس جمهور نیز به آن تاکید و علاقه ویژه ای دارد و چه بهتر که این کار در محلات قدیمی پایتخت صورت پذیرد.

مونسان ادامه داد: ما در بازآفرینی شهری با کمک گرفتن از احیای خانه های تاریخی در محلات قدیمی نمونه ها و تجربه های خوبی در بوشهر داریم که سازمان میراث فرهنگی برخی سازمان ها را تملک کرده و به رستوران سنتی و اقامتگاه های پذیرش مسافر تبدیل کرده که این مسئله باعث شده ارزش افزوده به محلات قدیمی آن منطقه شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: