بلاتکلیفی جاماندگان دریافت بسته حمایتی دولت

کدخبر: 2294259

توزیع بسته‌های حمایتی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان از حدود یک ماه پیش توسط دولت اعلام شد که تعداد قابل توجهی از افراد مشمول هنوز نتواسته‌اند بسته خود را دریافت کنند و در این بین هم هیچ مسئولی حاضر به پاسخگویی نیست.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، توزیع بسته های حمایتی به نیمی از اقشار جامعه در پی تشدید وضعیت اقتصادی از سیاست های دولت تدبیر و امید بوده است که توزیع بسته های حمایتی از دو سه هفته پیش اغاز شد.

در زمانبندی اعلام شد که در ابتدا مددجویان تحت پوشش دستگاه های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) بسته حمایتی دریافت کنند و در ادامه نیز سایر گروه های مدنظر از جمله بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی و همچنین حقوق بگیران تامین اجتماعی که دریافتی آنها زیر 3 میلیون تومان باشد از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

این در حالی است که وزیر رفاه درباره توزیع سبد حمایتی دولت اظهار کرد: سبد کالا کارگران توزیع و تمام شد آموزش و پرورش گرفته است، دیگر وزارتخانه ها تک به تک با تایید ذی حسابان دریافت می کنند و برای تمام مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و پشت نوبتی ها اقدام شد.

شیوه اعتراض کسانی که مشمول بسته حمایتی نشده اند

پرداخت هزینه بسته حمایتی بازنشستگان تأمین اجتماعی تا 10 روز آینده

نیمی از مردم بسته حمایتی می گیرند

خانواده هایی که مشمول بسته حمایتی نشده اند، چه کنند؟

وی گفت: در ادامه گروه سوم کسانی دیگر مثل رانندگان و کارگران ساختمانی هستند که حقوق زیر 3 میلیون دارند به تدریج در گروههای مختلف ساماندهی شدند.

شریعتمداری از دستور رئیس جمهور برای شروع نوبت دوم سازمان های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد خبر داد و گفت: این موضوع ابلاغ شده است علاوه بر اینکه درباره آنهایی که بیمه نیستند و در گروههای مشمول قرار ندارند نیز بخش غالبی از مردم بیمه اند اما غیر از آن به تمام مراکز امداد و بهزیستی بعد از اتمام این مرحله اعلام می کنیم که برای ثبت نام تقاضایشان اقدام کنند.

در همین رابطه پیگیری های خبرنگار تسنیم برای پاسخگویی به خانواده ها و سوال از مسئولان مربوطه نتیجه ای در برنداشت و هیچ یک از مسئولان مربوطه در این حوزه حاضر به پاسخگویی نبودند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: