کمک به هم نوع در ارتفاع ۸۷۰۰ متری

مدال میراث کوهستان بر سینه دکتری که از یک قدمی اورست بازگشت

کدخبر: 2294296

دکتر «دن مازور»مدال میراث کوهستان «ادموند هیلاری» سال ٢٠١٨ را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در بامداد روز ٢۶ می سال ٢٠٠۶، دکتر «دنیل مازور» آمریکایی و هم تیمی‌هایش هنگامی که در ارتفاع ٨٧٠٠متری اورست در تلاش برای صعود به قله بودند، متوجه مردی در آستانه مرگ شدند.

این مرد با نام «لینکن هال» عضو تیم دیگری بود و از شب قبل با علائم بیماری ارتفاع در آن نقطه رها شده بود. در آن لحظه واضح و مبرهن بود که وی نیاز به امداد هر چه سریعتر دارد، چرا که مرگ در یک قدمی او بود و به همین دلیل مازور و تیم همراهش امدادرسانی و همنوع دوستی را به رویای صعود و ایستادن بر بلندای بام دنیا ترجیح دادند و او را امدادرسانی کردند.

هم چنین‌ در طی سال های طولانی، دکتر مازور فعالیت‌های شایسته‌ای را در راستای پیشرفت مناطق کوهستان‌هایی که در آن ها صعود داشت، انجام داد.

برهمین اساس همزمان با «روز جهانی کوهستان»، دهمین « مدال میراث کوهستان سِر ادموند هیلاری» ، به دکتر مازور به پاس خدمات قابل توجه و شایسته تقدیر در حفاظت از فرهنگ و طبیعت مناطق کوهستانی، تعلق گرفت. این مراسم در موزه بین الملل کوهستان پخارا نپال برگزار شد.

از فعالیت های شایسته دکتر مازور فعالیت در بنیاد کوه اورست و کمک های شایان در بازسازی نپال پس از زلزله، آموزش به شرپاها و راهنمایان کوهستان منطقه، و ساخت مدارس و کلینیک ها و... بوده است.

این روزها تمام توجه مازور به پروژه «بیوگاز» است. این پروژه در ارتباط با کاهش فضولات انسانی موجود در ارتفاعات اورست است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: