حضور مربی آمریکایی در ایران ۲۰ هزار دلار درآمد داشت، اما نخواستند

حدادی: دوومیدنی اصلا شرایط خوبی ندارد/ پس از جلسه با صالحی‌امیری همه چیز را بهم زدند!

کدخبر: 2294315

قهرمان و رکورددار بازی‌های آسیایی گفت: دوومیدانی اصلا شرایط خوبی برای یک ورزشکار المپیکی ندارد و آدم را دلسرد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، احسان حدادی که این روزها در تهران به سر می‌برد و فعلاً برنامه‌هایش برای آینده مشخص نشده است در مورد شرایطش اظهار داشت: فعلاً هیچ برنامه‌ای ندارم و تک و تنها پیش می‌روم تا ببینم چطور می‌شود با مربی‌ام هم قرارداد بسته نشد.

* از کنار مربی آمریکایی می‌توانستیم 20 هزار دلار درآمد کسب کنیم، اما نخواستند

وی در مورد دیداری که با سلطانی‌فر و صالحی امیری داشت، گفت: دو هفته بعد از بازی‌های آسیایی به دیدار سلطانی‌فر وزیر ورزش رفتم و تمام برنامه‌هایم را تا المپیک 2020 به او اعلام کردم. به یک مسیری هم رسیدیم که چطور کار پیش برود. من هم وضعیت اقتصادی کشور را درک می‌کنم و می‌دانم که سفرهای برون‌مرزی چقدر هزینه دارد. به دنبال این بودم که با مربی آمریکایی‌ام قرارداد ببندم اما این اتفاق نیفتاد. ما می‌توانستیم با ماهی 7 هزار دلاری که به او می‌دهیم در کنارش 20 هزار دلار درآمدزایی کنیم چون از کشورهای قطر، عراق، مالزی و کره جنوبی به دنبال او بودند، وضعیت به این شکل بود که هر ورزشکاری که می‌آمد باید ماهانه 5 هزار دلار می‌دادند و ما می‌توانستیم او را نگه داریم و ماهانه 20 هزار دلار درآمد کسب کنیم. اما این اتفاق نیفتاده بود و او با قراردادی 25 هزار دلاری به چین رفت.

* با کمیته المپیک به توافق رسیدیم، اما رفتند و همه چیز را منتفی کردند

قهرمان چهار دوره بازی‌های آسیایی با اشاره به دیدارش با صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک گفت: صالحی امیری برنامه‌های من را به صورت مکتوب خواست و من هم ارائه دادم او اعلام کرد هزینه تمام اردوها را کمیته می‌دهد اما دوستان فدراسیون پس از ‌آن رفتند صحبتی کردند که همه چیز منتفی شد و اتفاقی نیفتاد. متأسفانه آنها در دیداری که با صالحی امیری داشتند صحبت‌هایی کردند که دیگر نتوانستم رئیس کمیته را ببینم. کمیته ملی المپیک خانه همه ورزشکاران المپیکی است و اگر می‌خواهیم باز هم در دومیدانی مدال بگیریم نیاز به حمایت است. 18 ماه به المپیک 2020 مانده و اگر دیر شود یک مدال را از دست می‌دهیم.

* در حال حاضر رابطه‌ها در دوومیدانی رئیس و کارمندی است!

نایب قهرمان المپیک 2012 که با رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد،‌ عنوان کرد: در تمام مراحل دایموندلیگ که آرزوی همه ورزشکاران است که شرکت کنند امسال جزو سه نفر برتر دنیا بودم اما این شرایط آدم را یک مقدار دلسرد می‌کند، شرایط دومیدانی ما برای کسی که می‌خواهد مدال المپیک بگیرد اصلاً مساعد نیست باید درددل ورزشکار را بشنوند. الان فدراسیون دوومیدانی به صورت رئیس و کارمندی اداره می‌شود، نه رئیس و ورزشکاری. به عنوان ورزشکار المپیکی درخواست زیادی هم ندارم. 20 سال ورزش حرفه‌ای می‌کنم و فکر نمی‌کنم کسی مانند من باشد. نباید این طور برخورد کنند. وقتی جوانان هم من را می‌بینند که وضعیت قهرمان المپیک‌شان این طور است چطور می‌خواهند سمت این رشته بیایند. قطعاً سرخورده می‌شوند.

* اگر مرا نمی‌خواهند بگویند تصمیم دیگری بگیرم/ برخی مسائل خصومت شخصی شده است

حدادی اظهار داشت: من به دوستان گفتم اگر مربی ایرانی سراغ دارند که می‌تواند به من کمک کند مشکلی ندارم هر چه آنها بگویند را اجرا می‌کنیم اما نباید طوری باشد که رکوردم در سال بعد زیر 68 متر باشد. در مجموع خوب نیست که یک مدال‌آور رکورددار بازی‌های آسیایی یکسری مسائل جزئی و معمولی داشته باشد و در مقابل آن هیچ کس هم پاسخگو نباشد. اگر نمی‌خواهد اعلام کند من هم تصمیم دیگری بگیرم. متأسفانه برخی مسائل، دیگر خصومت شخصیت شده است همه به دنبال بالا بردن پرچم ایران هستیم.

* خودشان ببینند چه کارهایی را نکردند

وی در مورد اینکه رئیس فدراسیون گفته است که حدادی حتی بعد از بازی‌های آسیایی از من تشکر هم نکرد، گفت: اگر تشکر نکردم ببینند چه کارهایی را باید انجام می‌دادند و ندادند. اگر احسان حدادی مدال نگیرد، پرچم ایران بالا نمی‌رود و اگر هم مدال بگیرد، پرچم ایران بالا می‌رود همه به دنبال بالا بردن پرچم ایران هستیم.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: