با تصویب نماینگان مجلس؛

سازمان امور مالیاتی موظف به راه‌اندازی سامانه مودیان شد

کدخبر: 2294345

نمایندگان مجلس سازمان امور مالیاتی را موظف کردند حداکثر تا ۱۵ ماه آینده سامانه مودیان را راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه صندوق مکانیزه فروش و سامانه مودیان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده‌ای از این لایحه سازمان امور مالیاتی را موظف کردند حداکثر ظرف ۱۵ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، سامانه مودیان را راه اندازی و امکان ثبت نام مودیان در سامانه و صدور صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مزبور فراهم کنند.

بر اساس تبصره یک این ماده، سامانه مودیان باید به گونه‌ای طراحی شود که امکان پاسخگویی به استعلامات الکترونیکی در خصوص اعتبارسنجی مودیان و اخذ و ارائه استعلام های لازم به دستگاه‌های اجرایی را از طریق بسترهای یکپارچه دولت اعم از سامانه دولت همراه و مرکز ملی تبادلات اطلاعات موضوع تبصره ۲ ماده ۶۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، فراهم کند. همچنین سامانه مودیان باید قابلیت فراخوان و تبادل اطلاعات از طریق مرکز ملی تبادلات اطلاعات را داشته باشد.

در تبصره ۲ این ماده نیز مقرر شد ۳ ماه پس از انقضای مهلت مذکور در این ماده فقط صورت حساب‌های الکترونیکی که از طریق سامانه مودیان صادر شده باشد، از سوی سازمان معتبر شناخته شده، و مبنای محاسبه اعتبار مالیاتی برای مودیان خواهد بود.

در تبصره ۳ این ماده نیز مقرر شد پایانه فروشگاهی، حافظه مالیاتی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری که مودیان به وسیله آنها مبادرت به صدور صورتحساب الکترونیکی می‌نمایند، دارای استانداردهای نرم افزاری و سخت افزاری باشد. استانداردهای مربوط، شرایط دسترسی و تبادل داده توسط کارگروه راهبری سامانه مودیان تعیین می‌شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: