اسپوتنیک:

عربستان و امارات ارز مجازی مشترک منتشر می‌کنند

کدخبر: 2294359

عربستان و امارات اعلام کردند که قصد دارند به صورت مشترک یک ارز مجازی ایجاد کرده تا در مبادلات بین مرزی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، عربستان و امارات از برنامه خود برای ایجاد یک ارز مجازی مشترک برای مبادلات بین مرزی خبر دادند.

این در حالی است که سازمان نظارت بر سیاست‌های پولی عربستان هر گونه استفاده از ارزهای مجازی در این کشور را ممنوع کرده است.

ارز مجازی جدید که بر مبنای فناوری بلاک چین ایجاد خواهد شد تنها در مبادلات بین بانکی بین امارات و عربستان استفاده خواهد شد و برای استفاده مشترکان نخواهد بود. البته این دو کشور زمان انتشار این ارز را مشخص نکردند.

مبارک رشید المنصوری رئیس کل بانک مرکزی امارات اوایل هفته جاری در سمپوزیوم بلاک چین و در برگیری‌های مالی در ابوظبی گفت: این نخستین بار است که ما شاهد همکاری بانک‌ مرکزی با یک کشور دیگر هستیم و امیدواریم که این دستاورد بتواند زمینه را برای همکاری‌های بیشتر در منطقه فراهم کند.

المنصوری گفت:‌البته طرح انتشار ارز مجازی مشترک بین امارات و عربستان هنوز در مرحله مطالعه است و دو کشور از این مرحله گذر نکردند.

کارشناسان نسبت به این مسئله و طرح خوشبین نیستند.

در ماه جولای گذشته میلادی سازمان نظارت بر سیاست‌های پولی عربستان به شهروندان این کشور نسبت به عواقب منفی مبادلات بیت کوئین هشدار داد و اعلام کرد که این ارز از سوی پادشاهی عربستان مورد تائید نیست.

علیرغم این هشدار همین سازمان سعودی در ماه فوریه سال جاری با مؤسسه منتشر کننده ارز مجازی ریپل برای کمک به بانک‌های عربستان در راستای بهبود نظام پرداخت آنها با استفاده از سیستم ایکس کارن قرار داد بسته است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: